Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket ramminne till Macbook (Unibody jan-09) ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en Macbook unibody köpt januari 2009. Har original ramminne i sen köpet (2GB). Installerade Lion i helgen utan problem. Visste innan att 2GB är i underkant för hur mkt ramminne som är önskvärt för Lion, men ville ändå prova. Känner nu iaf att det inte går så smidigt som jag skulle vilja att det gjorde, så jag funderar starkt på att uppgradera minnet.

Har inte Mac'en i närheten nu så jag kan inte kolla exakt, men jag tror att max plats för ramminne är 6GB (?).

Frågan är: Eftersom priset på ramminnen nuförtiden verkar vara helt ok, funderar jag på om jag ändå skall uppgradera, ifall det är värt att slänga in 4GB typ denna: DDR3 SO-DIMM PC3-8500 (1066 MHz) 4 GB - Macoteket (till tot 6GB)

eller om det "räcker" med 2GB typ denna: DDR3 SO-DIMM PC3-8500 (1066 MHz) 2 GB - Macoteket (till tot 4GB) ?

Vad tror ni, skulle jag märka någon skillnad?

Jag kör vanligtvis inga tunga bild- eller videoredigeringsprogram, spel eller liknande, men kan ha ex följande program uppe och igång samtidigt: Word/Excel, Chrome, Spotify el iTunes, uTorrent, iCal, Citrix, iPhoto.

Nej nu får det faktiskt vara nog med RAM-trådar. Det finns så ohyggligt många trådar på 99.se om vilka minnen man skall köpa, vad som är mest prisvärt och hur mycket man behöver. Läs dem och fortsätt vid behov i en av dem.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden