Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kopiera filer från en ISO 9660-skiva?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en hembränd cd (ISO 9660) från en kompis (med Windows-dator) med diverse innehåll, men av någon konstig anledning kan jag inte kopiera den. Skivavbildning vill inte göra en avbild. Och om jag ska kopiera hela, eller delar av, innehållet till min hd så blir det felmeddelande "-36". Varför blir det så här? Jag kan använda filerna (SVCD-film) direkt från cd:n i min Powerbook med OS 10.2.6.

OM din stationära mac kör OS9 så kan det vara Joliet som spökar - läs följande - finns ingen X-version tyvärr:

http://www.tempel.org/joliet/

Om du har Toast Titanium, kan du göra en image av den då ? En nödlösning kanske kan vara att du på Powerbooken lägger filerna i en image ( Skivavbildningar eller Toast) av tillräkligt stor storlek och sedan kopplar ihop datorerna med en firewirekabel och låter Powerbooken vara extern hårdisk... fast det är ju inte det perfekta svaret på din fråga.

Olle

Nja, jag har ju alltså en cd-skiva som är hembränd i ISO 9660-format i polarens Win-burk. Det är denna cd som Skivavbildning i varken OS X eller 9 klarar av att göra en "image" av. Det går heller inte att kopiera filerna på vanligt sätt till min hårddisk, men däremot kan jag använda cd:n till att titta på innehållet. Något slags kopieringsskydd ska inte finnas enligt min pc-polare.

Det har ingenting med att koppla ihop datorerna att göra...

Jag ska kolla upp Joliet för 9:an iallafall. Tack!

Fler tips emottages tacksamt!

De diskuterar liknande sak här .

1
Bevaka tråden