Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla bilder borta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Jag har en iPhone 4 med iOS5. Uppdaterade den direkt när den kom och det har funkat kanon sedan dess, alla bilder, program osv. följde med.

Idag upptäckte jag dock att _alla_ mina bilder är borta! De var alltså där för ca 1-3 dagar sedan när jag senast använde kameran/tittade på bilderna.

Hur fasen kan det bli såhär? Jag har telen inställd på att backupa till iCloud, kan man på något sätt återställa bilderna därifrån?

Mvh
Linus

Återställ från Backup då?

De skall ligga i iClouds bildrulle i 30 dagar. kan du se dem där?

Ursprungligen av Goflorp:

Återställ från Backup då?

De skall ligga i iClouds bildrulle i 30 dagar. kan du se dem där?

1. Jo men hur gör jag det? Jag vill ju bara återställa bilderna, inte hela telefonen.

2. Det är bara om man har på "Bildström"? Jag har ej aktiverat den funktionen än.

Håll nere Alt, klicka på "Återställ" i iTunes, välj vilken backup du vill lägga tillbaka.

HELA telefonen backas tillbaka till backupen.

Det har historiskt funnits en övre gräns för hur många bilder rullen kan klara, i iPhone 3G tror jag det var 256...
Jag har över 512 i min 4:a - som nu följt med över till 4s.

Har du inte läst över bilderna till Datorn då? då kan du ju synka tillbaka dem genom att välja "Synka bilder" och välja ut lämplig "playlist" med bilder.

Om du aldrig läst över dem till datorn lever du farligt, det är bara dumt - och onödigt.

Om du aldrig läst över dem till datorn lever du farligt, det är bara dumt - och onödigt.

Nej, jag har inte ställt in att den ska synka bilderna med datorn. Den får ju ändå med dom i backupen.

Förstår bara varför den helt sonika har valt att ta bort alla bilder i hela telefonen. Sjukt!

Det har historiskt funnits en övre gräns för hur många bilder rullen kan klara, i iPhone 3G tror jag det var 256...
Jag har över 512 i min 4:a - som nu följt med över till 4s.

En gräns? Hade flera tusen i min 3G och typ 1000 i 2G'n.

Ursprungligen av wilhelmsson:

En gräns? Hade flera tusen i min 3G och typ 1000 i 2G'n.

Det fanns en bugg som gjorde att allt i bildrullen blev svarta fyrkanter om man hade fler än ett visst antal bilder (256?) och gjorde ngn update. Det var föga kul....

Backupen som görs är likt en "hela-volymen-backup" av din dators hårddisk (Carbon-Copy-Cloner).
Du kan inte plocka ut saker ur den utan man får välja vilken datum och sedan förs hela den över.

Jag vet inte vad som hänt, om det är du som valt ngt i synken ("Synkronisera ej bilder") och haft ngn "ersätt alla bilder på iPhone med datorns", eller om den bara tappat dem.

Hur som helst, det är elektronik vi pratar om och om det är fel på luren, eller fel handhavande spelar ju ingen roll.

Läs in bilderna med iPhoto eller bildinsamling, på PC vete katten hur man gör, ngt liknande iaf...

Spar också dina kontakter; enklast genom att synka in dem i adressboken/Outlook.

med rätt backup/kopia så är det 5 min jobb om det skulle skita sig.

Backupen som görs är likt en "hela-volymen-backup" av din dators hårddisk (Carbon-Copy-Cloner).
Du kan inte plocka ut saker ur den utan man får välja vilken datum och sedan förs hela den över.

Jag vet inte vad som hänt, om det är du som valt ngt i synken ("Synkronisera ej bilder") och haft ngn "ersätt alla bilder på iPhone med datorns", eller om den bara tappat dem.

Hur som helst, det är elektronik vi pratar om och om det är fel på luren, eller fel handhavande spelar ju ingen roll.

Läs in bilderna med iPhoto eller bildinsamling, på PC vete katten hur man gör, ngt liknande iaf...

Spar också dina kontakter; enklast genom att synka in dem i adressboken/Outlook.

med rätt backup/kopia så är det 5 min jobb om det skulle skita sig.

Jag ska prova att återställa den från den senaste iCloud-backupen och se om bilderna kommer tillbaka.

En skum sak är att det i telefonens inställningar står att nästa iCloud-backup kommer vara typ 2GB stor varav 1.6GB är kamera-rullen. Det är lite skumt eftersom den för tillfället endast innehåller ett foto.

EDIT: Fel kanske... Telefonen kanske menar att nästa gång telefonen har gjort backup så kommer backupen att vara 2GB stor. Det tog nämligen typ 30sek att göra en backup. Tror knappast den skickade 2GB till iCloud då.

2GB på 30s är 40GBit ... . Wow. jag vill också ha en så snabb lina

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-11-11 20:26

2GB på 30s är 40GBit ... . Wow. jag vill också ha en så snabb lina

Jag tror du räknade lite optimistiskt där, hade det varit en 40GBit/s (ungefär 4GB/s) llina hade det tagit 0,5 sekunder att ladda ner 2GB.

2GB på 30s motsvarar ungefär 683 MBit/s speed, fortfarande en respektabel hastighet dock.

1
Bevaka tråden