Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka senaste Apple TV:n?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla! Med risk för att bli idiotförklarad:

Jag har nyss köpt en Apple TV, har ingen större koll på vilket ios den kör men undrar om det går att jailbreaka denna version ännu? Har läst lite trådar här men blir helt snurrig av alla olika svar till olika versioner Vet att folk använder Seas0nPass på dom tidigare versionerna i allafall.

Någon?

Ett problem kan vara att Apple inte längre signerar mjukvaran som troligtvis ligger i din burk (jag fick 4.3, köpte i veckan).
Fördelen är att den är bra att Jailbreaka med seas0npass.

Om du ska få det att funka, så behöver du läsa ur nycklarna med iFaith.
Sedan pekar du på de nycklarna som extraherats & återställer till jailbreakad 4.3

Om du uppgraderar, har du nog bara en tethered jailbreak, vilket jag tycker känns bökigt..

Lycka till!

Ursprungligen av mattewik:

Om du ska få det att funka, så behöver du läsa ur nycklarna med iFaith.
Sedan pekar du på de nycklarna som extraherats & återställer till jailbreakad 4.3

Tack för svaret men jag försöker förstå vad du menar?:) Läsa ur nycklarna med iFaith? Vad är detta? Har någon en guide kring detta?

Börja med att ta reda på vilken version av iOS du kör, annars får vi ju bara gissa här...

Hej, jag antar att det måste väl vara 4.3 eftersom burken köptes in igår

Men kolla upp det så vi vet?! Slut anta och gissa...

Det måste ju vara 4.4 eftersom dom släppte en uppdatering runt 12 oktober.

Ursprungligen av Matador2003:

Det måste ju vara 4.4 eftersom dom släppte en uppdatering runt 12 oktober.

Kolla i menyerna. Bara för att den är ny betyder inte det att den har den nyaste mjukvaran. Den kan ju ha legat längst in på lagerhyllan i ett halvår. Du skriver inte ens om du köpte från Apple eller genom ÅF. Det är större chans att få en med senaste mjukvaran från Apple då de har kortare tid för lageromsättning. Sen är det ju inte säkert att din ATV blivit uppdaterad automatiskt. Så, kolla!

Har kollat runt nu, det framgår ju inte, står inget på kartongen, inget på under Apple TV på Apples sajt heller Grymt bra info! Jag har inget svar. I så fall får jag väl koppla in en micro USB kabel (som inte följer med från Apple!!!) innan jag vet helt säkert, om nu ingen här vet var dom nya Apple TV burkarna levereras med?

Men det står ju i menyerna...

Och det är självklart det inte följer med någon USB-kabel, den porten är ju egentligen bara avsedd för servicepersonal.

Ja man kan ju i och för sig tycka att man också kan behöva en kabel om man ska restora Apple Tv:n också i ITunes? Jag har inte tillgång till TV då jag sitter på kontoret (har dock med mig burken). Men spelar det någon roll vilken version jag har just nu? Förfarandet är väl detsamma med skillnad att jag måste jailbreaka med rätt version?

Jag ska knalla över till butik nu så jag kan kolla med dom då jag inte har tillgång till TV på dagtid

Om de har en TV som du får låna så kan de ta reda på det, annars kan de ju också bara gissa... Annars är det väl inte speciellt jobbigt att vänta till ikväll...?

Ursprungligen av Capeman:

Om de har en TV som du får låna så kan de ta reda på det, annars kan de ju också bara gissa... Annars är det väl inte speciellt jobbigt att vänta till ikväll...?

Nä inte alls jobbigt! Jag återkommer senare!:)

Ok då har jag kikat, jag har alltså version: 4.3 (build 2557)! Frågan är vad göra nu?:)

Nu har jag följt denna guide: iClarified - AppleTV - How to Install Plex Media Center on Your Apple TV

Detta för att få in Plex. Problemet är att serverlistan inne för Plex (inne i Apple TV menyn) är tom. Någon som vet hur man åtgärdar detta?

Ok, är det så att man måste ha ytterligare en dator igång för att få tillgång till alla pluggs i Plex? Vore ju sjukt tragiskt! Det behöver man ju inte med XBMC. Fick igång det inkl. pluggs, dock väldigt tråkigt gränssnitt och utan Headweb

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2011-11-23 23:29

Jag jailbreakade idag med senaste versionen av seas0npass och den senaste versionen på atv. Gick förvånansvärt bra. Så kan du inte se vilken version du har så uppdatera den till senaste versionen så kan du göra Capeman glad för då vet han vilken version du har. Sedan tar du hem senaste versionen av seas0npass och kör enligt instruktionerna på deras hemsida! Jag fick köra 2 gånger innan det hela gick igenom hela vägen, första gången hakade det upp sig när iTunes skulle köra igång. Sedan fick jag ett meddelande att installationen inte hade lyckats, men när jag satte atv till Tv:n igen så hade allt gått bra!

Ursprungligen av tobbehj:

Jag jailbreakade idag med senaste versionen av seas0npass och den senaste versionen på atv. Gick förvånansvärt bra. Så kan du inte se vilken version du har så uppdatera den till senaste versionen så kan du göra Capeman glad för då vet han vilken version du har. Sedan tar du hem senaste versionen av seas0npass och kör enligt instruktionerna på deras hemsida! Jag fick köra 2 gånger innan det hela gick igenom hela vägen, första gången hakade det upp sig när iTunes skulle köra igång. Sedan fick jag ett meddelande att installationen inte hade lyckats, men när jag satte atv till Tv:n igen så hade allt gått bra!

Men han har ju redan skrivit att han har version 4.3 och han har redan jailbreakat den...

Jag postade ovan vilken version min ATV 2 kör Men frågan är, kör du Plex och fått det att fungera?

Till trådskaparen:

1. Den här tråden handlar om huruvida det går att jailbreaka ATV 2. Ingenting annat. Du har en annan tråd för dina Plex-frågor - så de frågorna tar vi där, och inte här.

2. Var inte så avig mot folk som ställer motfrågor och kontrollfrågor. Det finns ett syfte med de frågorna. Tråden går mycket fortare framåt mot en lösning om man bara svarar på de frågorna i stället för att tjafsa emot och ifrågasätta.

/Mod

Ursprungligen av Matador2003:

...Jag frågade om jailbreaking och fick upprepade ggr frågan om vilken version jag har,..

Versionen är mycket viktig information när det ska svaras på jailbreak-frågor. Den informationen underlättar att kunna föra tråden framåt.

Ursprungligen av Matador2003:

...när jag lämnat den information så meddelar personen ifråga att han inte har en aning om själva trådens frågeställning. Det kanske man kan tycka är lite lustigt och roligt, men jag frågade lite ironiskt vad han i så fall gör här..

Den som ställer kontrollfrågorna måste inte vara den som sedan hjälper till med den slutliga lösningen.

Han hjälpte till att få fram nödvändig information för trådens fortsatta väg mot lösning. Det borde du vara tacksam för - i stället för att hela tiden bara ifrågasätta folk som faktiskt försöker hjälpa dig.

/Mod

Edit:
Har nu städat bort lite av det gamla tjafset i tråden. Synpunkter på modereringar bör tas via PM, inte inne i den aktuella tråden.

1
Bevaka tråden