Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har skrivit ett script i Applescript Editor och sparat det i "[user]/Library/Scripts" men det syns inte i Finder eller dyker upp i Scripts-menyn. När jag gör en Save As i editorn så syns det däremot.
Vad gör jag för fel?
Edit: Om jag spar filen i en annan folder och sedan flyttar den till Scrips-foldern så syns den...
Inte för att jag förstår vad det skulle spela för roll men en heter "Aperture Export.scpt"...
Om jag sparar en fil med det namnet med Applescript Editor i foldern så syns den inte i Finder...om jag däremot sparar den i en annan folder så syns den i den foldern och om jag kopierar den till "[user]/Library/Scripts"-foldern så syns den därefter...
Det spelar roll bl a för filnamn som börjar med en punkt, de blir osynliga. Men det verkar inte vara fallet för dej, dessutom syns samma filnamn i en annan katalog...
Det spelar roll bl a för filnamn som börjar med en punkt, de blir osynliga. Men det verkar inte vara fallet för dej, dessutom syns samma filnamn i en annan katalog...