Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det bara jag, eller har jag trasiga högtalare på min nyköpta MBA 13"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-11-22 21:33

Jag köpte min MacBook Air 13" på Media Markt idag och jag trivs rätt bra med den. Däremot distar/skorrar de inbyggda högtalarna en del, det känns lite som resonans, särskilt på höger sida vid musikuppspelning men även en del ljudeffekter i OS X. Det stör mig väldigt mycket, för det är från drygt halv volym och uppåt.

Ska jag gå tillbaka med datorn? Är det ett vanligt problem, och är det några av er som också har det problemet? Har Apple någon DOA-policy, så man kan få en ny dator direkt i butik ex. max en vecka från köpet?

/John

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-11-23 09:16

Om du har drygt halv volym skulle jag säga att det är fel på högtalarna. Systemljudet från OS X låter bra i mina med den inställningen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 19:07

BRA! Jag har samma sak på min 13" MB Air, det går inte att använde de 4 sista plupparna på volymen för då skorrar det för mycket.

Det är helt enkelt för dålig kvalitet, antingen på högtalarelementen eller så har de inte lyckats få konstruktionen att hålla tyst när volymen blir hög. Det kan möjligen vara tangenter som durrar/skorrar.

I vilket fall som helst så ska jag försöka få detta åtgärdat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-12-04 23:52

Det blev en lite långdragen historia för mig. Jag kunde nämligen inte byta ut min dator direkt eftersom återförsäljaren hade slut i lager. Därför lämnade jag in datorn hos verkstaden på LAN Master AB som bytte högtalarna åt mig. Det var riktigt snabbt och bra jobbat av dem - problemet var bara att högtalarbytet inte hjälpte! Teknikern trodde att det kunde vara tangentbordsassemblyn, eller en annan del, som spökade. På min sjätte DOA-dag fick butiken jag köpte datorn hos en leverans av nya Air:s, och tack vare att verkstaden var så snabba så fick jag tillbaka datorn från på min sjunde och sista DOA-dag, och kunde därför gå till återförsäljaren och reklamera den.

Mitt nya exemplar har inte något skorrande, så problemet är löst för mig!

1
Bevaka tråden