Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk hämtning av program

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-25 11:18

Måste man göra något mer än att aktivera Program under Automatiska Hämtningar i "Affärsinställningarna" för att få ner appar köpta från en annan enhet med samma Apple ID? Jag får inte detta att funka

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-25 14:13

Har du gjort inställningen både i iTunes och på din mobila enhet?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-25 14:33

Ja, jag har faktiskt det... Även om jag tycker att det inte borde ha någon betydelse, då enheten synkar mot App Store och inte mot iTunes i datorn.

Hur som helst, så hämtas ingenting med automatik ändå...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-25 14:38

Det är bara de appar som du har köpt EFTER att du gjorde denna inställningen kommer att automatiskt laddas ner till de klienter som du har gjort inställningen på. Ingen retroaktiv nerladdning här inte

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-25 14:39

Provade själv nyss att ladda ner en app i iTunes, den fanns ganska snart på min telefon utan någon extra synkronisering. Provat att stänga av och på funktionerna? Starta om enheterna?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-25 16:26

Verkar inte funka med de appar som har laddats ner efter aktivering av inställningen heller

Har nu t.o.m. provat att fabriksåterställa enheten, men jag får ändå inte ner några appar från App Store (varken nya eller gamla). Visst är det väl meningen att detta funka automatiskt i bakgrunden om inställningen bara är aktiverad och enheten är ansluten till ett Wifi-nät?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-25 16:38
Ursprungligen av lensv:

Verkar inte funka med de appar som har laddats ner efter aktivering av inställningen heller

Har nu t.o.m. provat att fabriksåterställa enheten, men jag får ändå inte ner några appar från App Store (varken nya eller gamla). Visst är det väl meningen att detta funka automatiskt i bakgrunden om inställningen bara är aktiverad och enheten är ansluten till ett Wifi-nät?

Det ställer du in på samma ställe.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-26 09:00
Ursprungligen av zinned:

Det ställer du in på samma ställe.

Que? Jag må vara lite bakis idag, men vad menar du?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-26 18:51

Om det också ska hämtas över mobilnätet eller inte.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-27 17:55
Ursprungligen av zinned:

Om det också ska hämtas över mobilnätet eller inte.

Okej, i det här fallet är det dock bara intressant att kommunicera över Wifi...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-28 15:30

Apropå det som zinned nämner... Inte ska det väl vara nödvändigt att aktivera synkning även över mobilnätet för att detta ska funka?
Inte heller bör det väl vara nödvändigt att synka en iPad mot dator/iTunes för att få igång Automatiska hämtningar?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-12-01 10:00

Fortsätter att älta om det här... Behöver kontot auktoriseras på något vis för att de automatiska hämtningarna ska börja fungera?

(Jag kan nämna att alla köpta program iaf. finns att hämta manuellt i App Store under "Not on this iPad")

1
Bevaka tråden