Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS5, Telia/Centrex och VoiceMail

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis insett att VoiceMail-knappen har slutat fungera för mig efter uppgraderingen till iOS5.
Trots att jag har Telias 133 lagrat på knappen så kommer jag ändå till "inloggningsportalen" för VoiceMail och tvings knappa både nummer och lösenord för att komma in. Om jag däremot manuellt ringer 133 så fungerar allt som vanligt.

Problemet hänger ihop med att min telefon är kopplad via Telias Centrexväxel. Det andra problemet är att Telia ännu inte har fått något svar från Apple på om/när de har tänkt att fixa problemet som tydligen är känt.

Med det sagt:
Någon som har hittat någon bakväg?

/Jonas

Halebop-kunder har (iaf hade) problem också enligt denna tråd: http://www.99.se/iphone/276302-hur-lagger-numret-till-rostbrevladan.html

Halebop använder ju Telias nät också.

Och theoo i den tråden har samma problem som du med Centrex.

Hur kopplar jag Voicemail-knappen till min röstbrevlåda/telesvar? | iPhone 24 Månne ?

Edit : Såg att samma sak var beskriven i tråden keptang refererade till.

Problemet introducerades med iOS5 och dessvärre så fungerar varken *5005*86*XXX# eller *666hakkors.
Eller, nåja. Det går säkert att ändra röstbrevlådenumret med kommandot, men det fungerar ändå inte att använda knappen.

Om jag kommer ihåg rätt så använde man *#5005*86# för att visa vilket nummer som är kopplat till voicemailknappen, och min enhet visar just Telias 133. Som för övrigt går alldeles utmärkt att ringa till utan att behöva knappa telefonnummer och lösenord för att logga in om man slår numret manuellt.

Uppenbarligen är det någon slags skillnad i hur telefonen presenterar sig för röstbrevlådan...

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Problemet introducerades med iOS5 och dessvärre så fungerar varken *5005*86*XXX# eller *666hakkors.
Eller, nåja. Det går säkert att ändra röstbrevlådenumret med kommandot, men det fungerar ändå inte att använda knappen.

Om jag kommer ihåg rätt så använde man *#5005*86# för att visa vilket nummer som är kopplat till voicemailknappen, och min enhet visar just Telias 133. Som för övrigt går alldeles utmärkt att ringa till utan att behöva knappa telefonnummer och lösenord för att logga in om man slår numret manuellt.

Uppenbarligen är det någon slags skillnad i hur telefonen presenterar sig för röstbrevlådan...

Hakkors? Du menar väl fyrkant (eller gärsgård som jag brukar säga)?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-26 10:31

Min iPhone 4s med Telia funkar med knappen till röstbrevlådan.
Däremot inte *#5005*86#, om det nu är rätt kommando.

Sorry, bara en referens till en gammal Rockystrip som smög sig in...

Nu har det löst sig av "sig självt"
Fick automagiskt nya inställningar från Telia och vips så fungerar det som det ska igen *ler*

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Nu har det löst sig av "sig självt"
Fick automagiskt nya inställningar från Telia och vips så fungerar det som det ska igen *ler*

Ja nog är det "automagiskt" alltid !

1
Bevaka tråden