Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klara vattenskadat på iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har under kvällen hällt ett glas juice över min iPhone endast baksida men misstänker att det kan kommit in i micken kontakten och högtalaren vad ska jag göra nu?

Med vänlig hälsning, Erik

Kan tilläga om att jag stänger av den så startar den sig självt

Det finns några trådar med bra tips.

vatten iphone site:99.se - Sök på Google

min flickvän tappade min gamla 3GS i en hink med vatten (när telefonen var igång) och upptäckte ej detta direkt (den låg i hinken mer än några sekunder)
och hon stängde hon inte av den direkt utan väntade kanske en halv minut, sen när hon stängt av den så startade hon den igen nästan direkt för att se så den funka.. (fråga mig inte varför, hon var full och hon är tjej.. de är ju ganska korkade sägs det ;p)
men när jag såg detta så stängde jag av mobilen direkt igen och blåste bort överblivet vatten vid kontakten och torkade av den osv.. lät den ligga några timmar och sedan startade jag den igen.

och hör och häpna, den funkade klockrent efter detta.. och funkar fortfarande felfritt.
om jag fick mig ett unikt vattentåligt exemplar av iphone 3GS som jag sedan gav till tjejen eller om det bara var så att tjejen hade en jäkla tur vet jag dock ej

hur som helst, mitt tips är att låta telefonen vara avstängd ett bra tag så den verkligen får torka och sen bara hoppas att det inte blivit någon kortis eller liknande någonstans..
dock är det nog värre med juice än vatten då det uppenbarligen blir rester kvar av juicen på/i telefonen och vatten försvinner

inte direkt något expertutlåtande från min sida, men what the hell, det funkade för mig/tjejen

• Medlem
  • 2011-11-27 06:51

Stäng av och stoppa i en stor skål med ris. Låt den vara en vecka... (riset suger upp fukten som ansamlats i telefonen)

Med hänvisning till sök-länken i inlägg #3 så stänger vi här. Det finns gott om trådar där man kan få tips, och där man kan fortsätta med eventuella följdfrågor. Det behövs inte en ny tråd varje gång samma fråga ska tas upp igen.

/Mod

1
Bevaka tråden