Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vägrar bilagor från iCal Mac OS X Lion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-28 08:40

När jag hämtar en mötestid från ett mail och väljer "Lägg till i iCal" och dessutom lägger med en bilaga visas inte posten i iPhonen 4S, ej heller om jag tar bort bilagan efteråt. Vet ej om det är Lion som är problemet eftersom "Lägg till bilaga" bara dyker upp när man redigerar en iCal händelse från Mail.
Måste säga att Mac OSX Lion, och då i synnerhet Mail känns mycket opålitligt med rudimentära sökmöjligheter och anteckningar som bara är borta trots att jag fortfarande har dem i telefonen. Är det iPhone eller Lion som är boven i dramat? Jag synkar via iCloud.

Om jag inte minns alldeles fel från när jag installerade iCloud så fick man ett meddelande om att just attachments inte stöds. Hittar dessvärre ingen referens, men jag minns att jag svor åt meddelandet och även verifierade att så verkligen var fallet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-28 21:28

Tack för svar Jonas!
Håll med om att det är idiotiskt i så fall. Om man verkligen ska leva med det digitala molnet så kanske man inte bara vill använda det till att dela bilder med mormor..

1
Bevaka tråden