Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbok Photoshop

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 17:07

Det finns säkert många sätt att lära sig mer om något så komplext som Photoshop. Men ett av de mest praktiska borde vara att köpa en dyr trycksak och plugga i egen takt.
Och det finns uppenbarligen många som vill tjäna pengar på att lära mig Photoshop. Jag promenerade ner till Akademibokhandeln och hittade följande böcker (alla är på engelska):

(Här inflikar jag att Ert uppdrag blir att rekommendera en bok, ur listan nedan eller inte.)

Classroom in a book / Official training work book, Adobe, illustr: OSX/OS9/Win, CD medföljer, 581 sidor, 677kr
Deke´s Photoshop Bible, illustr: OSX/Win, ej CD, 1047 sidor (tjocktjock), 449kr (ord. 595kr)
Teach yourelf Adobe Photoshop in 24 hours, SAMS, illustr: OSX/OS9, ej CD, 461 sidor, 371kr
Photoshop - for win and mac (world wide bestseller), Visual Quickstart Guide, illustr: OSX/Win, ej CD, 554 sidor, 380kr
Photoshop 7, Sawy, illustr: OSX/OS9/Win, CD medföljer, 625 sidor, 678kr

Samtliga böcker har färgavsnitt för exempel som "kräver" det, många saknar CD-skiva vilket jag tycker är märkligt. Min favorit blev efter lite bläddrande den som uppges vara en "world wide bestseller", från Visual Quickstart Guide.

Tips, erfarenheter?

Tack på förhand.

Classroom in a book finns även utgiven på svenska, kallad Allt i en bok. Kan rekommenderas om du vill lära dig från grunden.

www.pcboken.com

• Oregistrerad
  • 2003-09-07 17:30

Du kan kanske titta på Photoshopskolan som finns delvis online. Du kan köpa hela utbildningspaketet från dom på cd. Helt ok fast inte så avancerat kanske.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-07 17:44

Photoshop 7 bibeln som finns på svenska tycker jag är bra.Webdesignskolan är ett annat exempel.

1
Bevaka tråden