Det finns säkert många sätt att lära sig mer om något så komplext som Photoshop. Men ett av de mest praktiska borde vara att köpa en dyr trycksak och plugga i egen takt.
Och det finns uppenbarligen många som vill tjäna pengar på att lära mig Photoshop. Jag promenerade ner till Akademibokhandeln och hittade följande böcker (alla är på engelska):
(Här inflikar jag att Ert uppdrag blir att rekommendera en bok, ur listan nedan eller inte.)
Classroom in a book / Official training work book, Adobe, illustr: OSX/OS9/Win, CD medföljer, 581 sidor, 677kr
Deke´s Photoshop Bible, illustr: OSX/Win, ej CD, 1047 sidor (tjocktjock), 449kr (ord. 595kr)
Teach yourelf Adobe Photoshop in 24 hours, SAMS, illustr: OSX/OS9, ej CD, 461 sidor, 371kr
Photoshop - for win and mac (world wide bestseller), Visual Quickstart Guide, illustr: OSX/Win, ej CD, 554 sidor, 380kr
Photoshop 7, Sawy, illustr: OSX/OS9/Win, CD medföljer, 625 sidor, 678kr
Samtliga böcker har färgavsnitt för exempel som "kräver" det, många saknar CD-skiva vilket jag tycker är märkligt. Min favorit blev efter lite bläddrande den som uppges vara en "world wide bestseller", från Visual Quickstart Guide.
Tips, erfarenheter?
Tack på förhand.