Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort tethered jailbreak utan att uppdatera till senaste iOS?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2011-12-01 14:52

Hej jag har en iphone 4 som är tethered jailbroken och upplåst med gevey. Nu vill jag ta bort min tethered jailbreak för jag tycker den är jobbig.har följande:

Version: 4.3.5 (8L1)
Modemfirmwire: 04.10.01

Som sagt till ta bort jailbreak utan att dessa två updateras eller ändras eftersom jag förlitar mig på gevey unlock. Hur ska jag göra? någon enkel guide som någon kan skicka?

tack på förhand

Återställning är det som gäller.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2011-12-01 14:57

men då updateras telefonen till senaste update? min kompis gjorde så och nu sitter han fast med ios 5 som gevey inte kan låsa upp ännu.

Ursprungligen av iphonez:

men då updateras telefonen till senaste update? min kompis gjorde så och nu sitter han fast med ios 5 som gevey inte kan låsa upp ännu.

Ja, då uppdateras telefonen till senaste programvaran och firmware. Du får helt enkelt "sitta fast" med iOS 5.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2011-12-05 12:10

okej, med andra ord kan jag bara antingen vänta på tetherd jailbreak för min 4.3.5 eller så väntar jag tills gevey finns för upplåsning av iOS 5?
Har försökt med tinyumbrella men antar apple inte signerar 4.3.5 mer?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-05 12:59

Om du har sparat dina SHSH blobs etc, så kan du ju använda TinyUmbrella för att nedgradera

iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone Firmware Using TinyUmbrella (Mac)

1
Bevaka tråden