Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra film via iTunes på Apple TV Gen 1?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när hyrfilmsfunktionen officiellt är lanserad i Sverige undrar jag varför det inte fungerar med Apple TV gen 1? Jag har ju hyrt film via mitt amerikanska iTunes-konto i flera år. Föreligger det någon principell skillnad i sättet som filmerna distribueras på som gör att "svenska" filmer inte är kompatibla med generation 1? Har ringt Apple support i frågan, men personen jag kom i kontakt med visste ingenting om detta. Har även pressat mina begränsade google-skills till yttersta gränsen utan att hitta något vettigt svar. Jag har sökt och verifierat att jag har senaste mjukvaran installerad på min Apple TV.

Tacksam för upplysningar i frågan..

Med vänliga hälsningar
/ Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-01 21:05

Jag har liknande problem. Via mitt tyska konto har jag tillgång till massor av filmer, men via mitt svenska når jag bara de filmer som rankas som topfilmer. Med samma svenska konto kan jag hyra massor av filmer på Ipaden. Varför kan jag hyra filmer på ITunes från Ipaden men inte från min ATV gen 1?

*bump*

Är det ingen som har ett svar på detta?

1
Bevaka tråden