Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag köpte en iPad till min bror nu under Black Friday och när jag försöker skapa ett Apple ID till honom så fungerar det inte. Jag får bara till svar att e-postadressen redan är använd. Lite underligt tycker jag då min bror inte registrerat sin adress hos Apple. När jag trycker på att man glömt lösenordet får man inte heller något mail om återställning eller liknande från Apple.
Jag bestämde mig för att skapa en ny e-postadress åt honom på Rocketmail. Även denna adress nekades med svaret att den redan var använd. Hur kan en adress som är helt nyskapad redan vara använd på Apple? Finns ju inte på kartan…
Är inte iCloud och Apple ID samma sak? Jag har inte gjort någon iCloudadress vad jag kan minnas utan använder mitt Apple ID.
Försökt igen och får bara till svar att adressen används.
Är inte iCloud och Apple ID samma sak? Jag har inte gjort någon iCloudadress vad jag kan minnas utan använder mitt Apple ID.
Försökt igen och får bara till svar att adressen används.
Kan det vara så att användarnamnet du försöker registrera redan är använt? Eller är emailadressen så pass generell att nån annan kan ha haft den förut?