Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att komma åt epost i iCloud

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skapade ett cloudme konto till tjejen men det går inte att läsa filerna på hennes e-postkonto. Måste vara Lion för att funka läste jag nånstans. Uppgraderade men det går ändå inte att läsa hennes e-post. Nån som vet varför?

1. Det finns inget som heter cloudme. Tidigare hette det MobileMe. Nu heter det iCloud. Jag justerar rubriken.

2. Vad menar du med att det inte går att läsa? Med så vag frågeställning är det i stort sett omöjligt att svara. Du får nog förklara lite mer i detalj vad det är som händer.

/Mod

Reggar ett icloud och när jag kommer dit säger sidan att jag ska gå till cloudme och verifiera kontot men där ser inkorgen ut som rådata och det går inte att göra nåt. Fattar ingenting...

Ursprungligen av tv-eye:

...Fattar ingenting...

Det gör nog inte vi heller, tyvärr.

Du fortsätter att prata om Cloudme, men det finns inget som heter så.

Du säger att det "ser ut om rådata". Vad menar du med det? Visa oss med en skärmbild, kanske?

Du säger att du har uppdaterat till Lion. Har du uppdaterat hela vägen, upp till 10.7.2?
Vilken webbläsare använder du?

Senast redigerat 2011-12-04 11:48

Måste bara säga det igen, det finns inget som heter Cloudme.

Tack! Jag fattar att jag inte fattar. Jag börjar om på nåt vis:)

Vilket använder du?

CloudMe - Your files online eller https://www.icloud.com/???

EDIT:
OT: Bah för denna sida som tar överskrifterna på länkarnas hemsidor och sen funkar det bara på första länken...

Se där - det finns tydligen något som heter Cloudme. Men eftersom trådskaparen hade lagt tråden i iCloud-forumdelen, så tog jag för givet att det var iCloud det handlade om.

Och det tror jag fortfarande, eftersom Cloudme är en fillagringstjänst, och inte har någonting med epost att göra.

/Mod

CloudMe har inget mail.

Äh! Det var jag som rörde till saker och ting. Cloudme har ingenting med Apple att göra och därför var det rätt att döpa om. För min del kan den här strängen skrotas. Jag ska nu försöka få ordning på icloud... Tack ni som svarat!

1
Bevaka tråden