Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför tror Airport Express att jag har en optisk ljudkabel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Airport Express vill inte spela upp ljud med en vanlig 3,5 mm kabel. Hur jag än gör så lyser det rött i ljudkontakten. Detta hände utan att jag gjorde någon uppdatering av någon mjukvara. Jag har den senaste uppdateringen. Jag har försökt pilla lite i hålet med en tandpetare utan resultat. Hur ska jag få den att spela upp vanlig analog signal igen?

Det kanske funkar om du resetar den? Ett gem i resethålet och sen så återställer du konfigurationen i Airport-verktyg.

Jag har provat alla sorters återställningar. Av någon anledning efter många timmars felsökande senare så hånskrattar apparaten åt mig genom att börja fungera igen.

Känt fel sedan 10 år tillbaka att den lilla metallbiten inne i kontakten som styr om det är analog eller digital utsignal som gäller hänger sig.

Om den hänger sig kan man peta med ngt, avklippt topz kanske? ine i kontakten lite försiktigt.

Då brukar det säga sproing inne i datorn och det stämemr sedan med vad som är valt.

1
Bevaka tråden