Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abonnemang för New York-resa

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska dra en vecka till New York och vill kunna surfa rätt myclet via 3G under vistelsen. Undrar vilken operatör och abonnemang jag ska ha.
Kollat på AT&T och T-Mobile och antar att jag ska ha nått av dom som heter Pay-n-Go vilket verkar motsvara kontantkort.

Någon som vet mer exkt eller om har praktisk erfarenhet?

Har en olåst iPhone 4S.

Det är väl mest det att de inte säljer kontantkort hursomhelst. Du kan behöva en bulvan.

Ursprungligen av pmarriott:

Det är väl mest det att de inte säljer kontantkort hursomhelst. Du kan behöva en bulvan.

Det finns ca 10.000 annonser för SIMkort på Ebay så det sa nog inte vara nått problem. Däremot har jag som sagt ingen aning om vad jag ska välja.

• Medlem
  • International user
  • 2011-12-13 22:48

Det kryllar ju av öppna wi-fi-nät i New York.

Ursprungligen av Konrad:

Det kryllar ju av öppna wi-fi-nät i New York.

Japp, dock inte på 33 våningen på hotellet där dom vill ha 300 spänn per dag för WiFi.
Dessutom var det lite jobbigt när man ville använda iphonen som karta och/eller guide när man promenerade omkring.

Så jag tänkte prova 3G denna gången.

Men det funkar kanon med WiFi på vilket café eller restaurang som helst.

Passa dig verkligen för att "data roama" på svenska abbet. Är i La nu, kostar 95:- per meg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-14 00:06

Har kört AT&T i mina olåsta iPhones genom åren. Dock lite krångligt att få igång, då de inte gärna säljer micro-sim, dessutom vill de inte alls sälja om du säger att du har en iPhone! Man var tvungen att tvinga in ett nytt APN, då AT&T har gjort ett antal åtgärder för att spärra kontantkortsanvändning i iPhone. Jag brukar gå in i en AT&T butik och säga att jag ska ha ett SIM-kort och ladda det med en slant för att kunna ringa och sedan köpa ett datapaket 100MB tror jag kostade typ 10 USD.

Här hittar du info hur du ändrar APN

Unlockit - APN Changer for your iPhone

Mycket bättre i iPaden. Då kan man bara ploppa i ett AT&T sim för iPad sedan med hjälp av sitt svenska kreditkort köpa en månads abonnemang direkt via paddan, dock måste man skriva in en USA adress.

Lycka till.

Sälfisken

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden