Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande om att alla program kommer att försvinna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-16 14:42

Hej!

Har suttit och krånglat i någon timma nu med att försöka föra över 18 st bilder som jag har i en mapp på skrivbordet på min PC till min iPhone 4. :">

Om jag bara vill synka denna lilla mapp med de stackars 18 bilderna på och följdaktligen endast markerar "Synkronisera Bilder" och väljer den aktuella mappen så får jag ett Apple-luddigt-iTunes-varningsmeddelande typ om att alla program kommer att försvinna på min iPhone eftersom jag inte har bockat för att program skall synkas.

Givetvis törs jag absolut inte så mycket som att röra på musen innan jag avslutar det hela! (Vi är ju några stycken som bara inte kan få in det här förfarandet med att SYNKRONISERA - vad är det för fel på dra och släpp eller klipp ut/kopiera och klistra in!! Jag fattar det bara inte...! :mad::mad::mad: )

Ps. Det funkar ju åt andra hållet, när man vill flytta eller kopiera bilder från telefonen till datorn. Tur det!

Hur som helst, är det nån fara? Eller hur skall jag tolka meddelandena? Det måste väl gå att bara synka en enda bild om man vill? Eller låt. Eller vad det nu är. Att varje gång synka hela telefonen med alla program tar ju en evighet..!

Jag vet att jag har hamnat snett från början i min relation till iTunes, men det är lurigt med de här luddiga meddelandena som dyker upp och skrämmer skiten ur en. Det kommer ett sån't meddelande varje gång man skall synka. Om att typ allt kommer att försvinna, men det har man ju lärt sig att ignorera eftersom man inte kommer vidare annars! Men bränt barn skyr ju elden och nu tänkte jag kolla med er iTunes- och iPhoneproffs därute innan jag klickar bort mig och får möblera om allt i luren från början igen. Det är inte kul.

Tacksam för lite hjälp på nybörjarnivå!

Ps. Om någon vill och kan så får ni jättegärna på ett superpedagogiskt sätt förklara det här med synkronisering från grunden. Vad kommer att försvinna? Vad blir kvar? Hur skall man tänka? Man kan ju bli galen för mindre men det känns verkligen helt fel att inte ha 100%-ig kontroll över var ens filer tar vägen helt enkelt!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-16 14:47

Hade jag varit dig hade jag överfört alla appar från telefonen till datorn genom "Överför inköp" och sedan ställt in iTunes att synka appar och bilder så som du vill ha det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-16 15:39

Ok, har kört det nu. Men vad är poängen? Vad kommer skillnaden att bli mot tidigare? För mig så är det ingen skillnad i alla fall...
Om jag försöker bocka bort "Synkronisera Program" så kommer fortfarande varningsmeddelandet som säger typ att allt kommer att försvinna om jag fortsätter. Då klickar man ju på avbryt - annars är man ju dum i huvudet.

Meddelandet i klartext: "Är du säker på att du inte vill synkronisera Program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten kommer att tas bort"

Valmöjligheter: "Synkronisera inte program" eller "Avbryt".

Vad fasen gör man? Avbryter såklart..!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-16 16:04

Varför? Varför ska du inte synka dina program?

Du vill ju ha samma program i datorn som du har laddat ner i din telefon. Har du nu apparna i datorn, de som du har laddat ner i telefonen, så kan du ju synka utan problem...bara att köra på.

Jag förstår inte problemet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-16 16:14

Case closed! Fick (typ) hjälp IRL av tonårssonen!

"Men är du dum eller?" "Varför skulle nå't försvinna?" "Du har ju redan alla valda program i telefonen så då tar det ju ingen tid fattar du vä!" "Det är ju bara att synka såklart" "Där ser du att det gick snabbt o att inget hände!!"

Ja, ja... nu är bilderna i telefonen - men jag är inte övertygad!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-16 16:23

Jag förstår inte varför du gör det så svårt. Du har ju redan köpt apparna och dessutom fört över dem till din telefon så varför skulle något hända?

1
Bevaka tråden