Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs i Lund 1985!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-17 02:00

"Macintosh lanserades 1984 och redan året efter, 1985, inleddes ett samarbete mellan Apple och Lunds universitet. I och med det blev man ett av de första europeiska universitet som kom med i Apple University Consortium Europe.Vid invigningen av samarbetet gjorde den då 30-årige Steve Jobs ett besök. Ceremonin hölls på Svaneholms slott och delar av den filmades.
Videon har nu lagts ut på universitetets hemsida där man kan se såväl Steve Jobs som dåvarande universitetsrektorn Håkan Westlings tal."

Riktigt kul video att se, måste jag säga!

Steve Jobs besökte Lund - Lund - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-17 02:47

Wunderbar!

Flyttade tråden till "Allt om Mac". Detta kan väl vara av intresse även för de forummedlemmar som inte har tillgång till Loungen.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-12-18 00:00

His Steveness i Nerd City!? inte illa...

Riktigt bra video. Det året pluggade Jag i Lund och minns Westling väl. Jobs såg jag inte till, tyvärr. Jobs som en liten spolning i skuggan av den akademiskt skolade Westling. Tycker Rektorn är riktigt riktigt bra och kul här. Härlig engelska! Jobs startar lite tveksamt, men sedan känner man igen stilen. Cool video.

hade gärna sett hela men det enda som händer för mig är att de första tre sekunderna med loggan loopas...

...nu funkar det

Senast redigerat 2011-12-19 14:40
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

hade gärna sett hela men det enda som händer för mig är att de första tre sekunderna med loggan loopas...

Var samma för mig i Safari, funkade i Firefox ..

Laddar ner den till min iPhone nu så ska jag se den i lugn o ro sen

1
Bevaka tråden