Jag har slagits med Lion och XCode 4 en del idag, installerat systemet såväl som XCode flera gånger och det går bara inte. Först försökte jag installera över 10.6, och det rullade på men det fanns ingen GCC efteråt. Jag tänkte att jag kunde ha missat att välja till kommandoradsverktyg, men det gick inte ens att vare sig installera om eller avinstallera! Avinstallationsscripts saknas och installeraren vägrar göra något för att det redan är installerat.
Jag fösökte med helt ren 10.7-installation, på en raderad disk, samma resultat. Ja, bortsett från att nu finns inte Deverloper-mappen alls, jag hittar absolut inga utvecklarversktyg, vare sig /Developer eller i /usr/bin. Och installeraren vägrar fortfarande installera om för att det redan är installerat!
Vad gör jag för fel? Vad är det som har installerats och var? Jag gör ju allting på normalt sätt, inga konstigheter (inte än i alla fall, konstigheterna tänkte jag göra sedan), bara en rak installation av 10.7 och av Xcode utan några tillval.