Jag har ett användarkonto sedan mycket länge på iTunes. Köpt MYCKET musik och appar genom det. När så MobileMe kom, anslöt jag mig till det, men fick inte använda mitt ursprungliga iTunes-konto utan måste skapa ett nytt med @me.com. Detta me.com-konto migrerades nu i höstas till iCloud, förstås. I och med detta fick jag problem: via det ursprungliga iTuneskontot har jag ju också samlat på mig en massa appar, många för mig helt nödvändiga, t.ex. Navigon navigeringen, m.m. Jag tar detta som exempel nu - när jag nu vill köpa till tilläggsmoduler till Navigon, tillåts jag inte, eftersom det är köpt med det gamla (men fortfarande aktiva) iTunes-kontot och inte med me.com-kontot (som mobilen tydligen är inloggad på via iCloud – ja, jag synkar allt via iCloud)! På MacBooken kan jag ju i iTunes välja inloggningskonto, och på det sättet få hem uppdateringar för appar köpta från båda kontona, men HUR GÖR JAG SAMMA SAK PÅ iPhonen? Har letat mig desperat på telefonen. Navigon (mitt exempel nu, men det är flera andra app-företag som hanterar det på samma sätt) tillåter bara nyköp/tillköp via telefonen, kan ej göra detta via iTunes och MacBooken.
Alltså: VAR BYTER JAG KONTO PÅ IPHONEN?
... Helst skulle jag ju naturligtvis kunna slå ihop de bägge kontona till ett enda me.com-konto ... men det går ju inte heller ... *suck*