Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Leta efter "Apple MagSafe-flygplansadapter" på Apple store. Den låter dig arbeta på flyget och förhoppningsvis också ladda datorn.
Inte billig men en standard kontakt låter dig ladda datorn oavsett vilket bolag (nästan) du åker med. Sedan också vilken klass du åker med, precis som keptang skrev.
Många flygplan har ett "normalt" 230V-uttag nu för tiden och någon adapter behövs inte. Uttaget är ett combo så Svensk eller Amerikansk kontakt passar!
Många flygplan har ett "normalt" 230V-uttag nu för tiden och någon adapter behövs inte. Uttaget är ett combo så Svensk eller Amerikansk kontakt passar!
Det var nytt för mig!
Det är en mycket bättre lösning än adaptrar. Men då det inte är standardiserat bland flyget får man nog kolla extra noga om flygbolaget kör 110V/230V uttag eller inte och om ja, gäller det då alla klasser (First/Business/Tourist[Economy]) eller ej osv…
De flesta interkontinentala flyg jag varit på de senaste åren har haft vanliga uttag, bara att plugga in den vanliga laddaren. Då har jag flugit Singapore Airlines, KLM, SAS, Delta och Thai. Antingen Economy eller Economy Extra.