Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet hackar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med ljuduppspelning i min MacBook, köpt för nästan ett år sedan. Har Snow Leopard om det har någon betydelse.

När jag spelar musik eller film så upphör ljudet i någon bråkdels sekund-en sekund, vilket upplevs som hack. Ibland kan hackintervallerna hålla på i ett par sekunder. Filmen/spåret verkar spelas på som vanligt, så det är inte så att filen stannar och sedan startas igen efter tystnaden, utan filen fortsätter gå, men ljudet försvinner under en väldigt kort stund. Detta sker några gånger i minuten och börjar bli riktigt irriterande.
Det spelar ingen roll vart jag spelar upp ljud. VLC, Spotify, webläsare, problemet uppstår överallt. Hjälper inte att starta om program eller datorn.

Någon som har varit med om detta och kanske kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Jag har inte varit med om detta men ska göra ett försök ändå. Vissa modeller har haft problem glappande hörlursportar. Har du testat att koppla in ett par hörlurar för att sedan koppla ur dem och se om problemet kvarstår?
Vidare, har du problemet även om du kör med hörlurar?
Kan du ha installerat någon video/ljudformatsplugin som eventuellt kan störa?
Om du har en extern disk tillgänglig kan det vara idé att installera OSX på den och sedan köra från disken för att se om problemet är hårdvarurelaterat eller om det är ditt OS som fått krupp. Har du problemet hela tiden eller är det bara ibland?
Upplever du exempelvis problemet när datorn gör sitt start-chime?

1
Bevaka tråden