Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låta strömkabeln sitta i?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2011-12-25 11:12

Hej!

Jag har en ny Macbook Air och undrar vad som är bäst för batteriet. Ska man låta strömkabeln sitta i även om datorn är full laddad eller ska man låta batteriet laddas ur och sedan ladda den. Eftersom jag mest använder datorn i hemmet så har jag för det mesta tillgång till eluttag. Så vad är egentligen bäst att göra för att batteriet ska hålla sig så fräscht som möjligt så lång tid som möjligt? /Wiper

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-12-25 11:35

Lagom är bäst.

Apple - Batterier - Bärbara datorer

Citat:

Ett exempel på en idealisk datoranvändare är en pendlare som använder sin bärbara dator på tåget och sätter den på laddning när hon kommer fram till kontoret. Det gör att batteriet hålls igång. Om du har en stationär dator på jobbet och bara använder din bärbara dator då och då bör du ladda upp och ladda ur batteriet minst en gång i månaden.

Ladda ur batteriet minst en gång i månaden. Sen kan du låta laddaren sitta i.

• Medlem
  • Motala
  • 2011-12-25 13:21

Tack för svaren!

Jag läste någonstans att när datorn var ny så skulle man kalibrera batteriet, vad menas med det?

Var vänliga sök innan ni startar trådar. Det är stor chans att frågan varit uppe tidigare. Den här frågan har varit uppe måååååånga gånger redan.

Här är ett bra exempel:
http://www.99.se/macbook/234218-ha-stromkabel-i-konstant-farligt.html

Med den här sökningen hittar du många fler:
strömkabeln sitta i site:99.s - Sök på Google

Stänger här. Men fortsätt gärna i någon av de befintliga trådarna.

/Mod

1
Bevaka tråden