Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Inget SIM-kort installerat" - iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall försöka göra en lång historia ännu längre, eller kortare, det märker vi.

Jag har en iPhone 3GS Vit 32GB. Den har gammal bootrom, så jag har untethered jailbreak på iOS 5.0.1. Halebop som operatör.
Detta var lite förhandsinfo.

Jag hade tidigare en iPhone 4 som jag sålde och skaffade en iPhone 4S, men eftersom jag inte lyckades hålla den i handen ordentligt och den gick i asfalten utanför skolan, så fick jag ta fram min gamla 3GS. Har använt den nu typ 2 veckor kanske? Jag har ett MicroSIM som jag har i halebops medföljande MicroSIM to vanligt SIM adapter. Ni som oxå har den vet att sim kortet sitter inte bra med den.

Nu, idag, så la jag ner mobilen på vårt biljardbord lite "hårt" och då kom det upp: "SIM-kort ej installerat". Kan det vara så att MicroSIMet i adaptern inte får ordentlig kontakt och att jag därför bör skaffa ett vanligt SIM för att råda bot på problemen?

Eller vad kan det annars vara som spökar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-25 20:13

Visst kan det vara det som är felet. Kan du inte låna ett SIMkort från en kompis och testa?

Detta symptom har jag också haft i min iPhone 3GS med ett helt vanligt litet SIM-kort.
Ett fel som även dykt upp i andra mobiler när de utsatts för stötar.
Ta ur Sim-kortet och sätt i det på nytt så försvinner nog problemet.

Hej!

Jag heter Madelene och jobbar på Halebops Support.

Kom in till oss på supporten så kan vi skicka dig ett vanligt SIM-kort med ditt nummer kostnadsfritt.

Hälsningar,
Madelene
Halebop Support

1
Bevaka tråden