Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa operatör för mobildata i Nya Zeeland?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-12-25 15:29

Snart bär det av på långresa till andra sidan jordklotet. Under januari kommer jag att bila genom Nya Zeeland från Auckland till Queenstown. Naturligtvis tar Telia ut maffiga avgifter för mobilanvändning, och då inte minst för dataroaming (116 kr/MB).

Min idé är att skaffa ett kontantkort på plats med data. Antingen traditionellt eller kontant-mobilt bredband. Detta kör jag i en 3G-router och delar ut internet till mobiler och datorer (det är jag och frun som kommer dela på det hela).

Min fråga är nu om någon här på forumet har erfarenhet av kontantkort med mobildata i Nya Zeeland och kan tipsa om vilken operatör som är bästa valet?

Tråden flyttad till rätt forumdel. Trådens rubrik förtydligad.

/Mod

Vodafone är nog ett vettigt val.

Supa Prepay | Phones & plans | Vodafone NZ och behöver du mer så fyller du på med Internet on my mobile - the mobile web Vodafone NZ

Senast redigerat 2012-01-03 10:38

Har nu städat bort en del trams och annat OT från tråden.

En kommentar kring några av de raderade inläggen:

Om man vill kommentera en moderering så ska man aldrig göra det inne i den aktuella tråden. Att skicka ett PM till moderatorn är nog den lämpligaste vägen. En annan väg är att använda Rapporterings-funktionen.

Att skriva sina modereringssynpunkter inne i tråden ger två problem:
1. Det är stor risk att vi aldrig ser dem. Vi läser inte alla inlägg som skrivs på forumet.
2. Då är man offtopic, vilket vi helst vill undvika.

/Mod

Senast redigerat 2012-01-03 11:06
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2012-01-03 22:17

Vodafone verkar vara det bästa valet då de verkar ha 3G i större delen av landet. Frågan är hur det fungerar rent konkret. Vad jag kan läsa mig till på All Mobile broadband plans | Vodafone NZ så måste man ha "credits" på sitt kort för att kunna få det att rulla igång.

Innebär det att man först måste ladda sitt kort (helt enkelt) eller att man måste genomgå någon annan slags ceremoni?

Senast redigerat 2012-01-03 22:32
Ursprungligen av Kalle W:

Vodafone verkar vara det bästa valet då de verkar ha 3G i större delen av landet. Frågan är hur det fungerar rent konkret. Vad jag kan läsa mig till på All Mobile broadband plans | Vodafone NZ så måste man ha "credits" på sitt kort för att kunna få det att rulla igång.

Innebär det att man först måste ladda sitt kort (helt enkelt) eller att man måste genomgå någon annan slags ceremoni?

​Jag tolkar det som att man måste ladda kortet, helt enkelt.

Har nu raderat lite mer i tråden. Det är skillnad på när en forummedlem är offtopic, och när en moderator gör påpekanden i en tråd. Att komma med antydningar om att det som en moderator har skrivit också är offtopic, för att kanske på något sätt försvara sitt eget offtopic, är bara så tramsigt.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-09 00:49

Det här borde nog vara en bra guide.

Pay as you go sim with data Wiki

1
Bevaka tråden