Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac-skärmen slocknar vid användande

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-12-25 17:02

Har nu ständigt återkommande problem med min 1 år gamla iMac som helt plötsligt slocknar vid arbete. Det kan vara allt ifrån enkelt surfande till läsning i word dokument, till arbete i imovie. Inga konstiga processor igång. Datorn kollas regelbundet med tex onyx och inga problem med hårddisken osv. Skärmen blir helt svart, ljudet är på i bakgrunden, musik kan fortsätta spelas..... jag måste trycka 2 gånger på power knappen för att då komma tillbaka dit jag nyss var innan det slocknade. Skumt?

Är det någon som har en aning om vad detta kan vara? kan det vara något som man kan få inom garantin? Det är en iMac (27-inch, Mid 2010). Inköptes dec 2010. förmodligen precis lite mer än 1 år sedan....

tacksam för svar / Anja

Senast redigerat 2011-12-25 17:19

Om du har garanti kvar på den så föreslår jag att du vänder dig till Apple o frågar. Det kan förstås vara något så enkelt som att du råkar aktivera skärmsläckaren eller att det är inställt att skärmen ska vila efter en viss tid, du behöver isåfall inte trycka på start-knappen för att få igång den utan det ska räcka med att röra på musen

Om det skulle vara det jag föreslår så kollar du det enklast i kontrollpanelen under "Energi spar"/Energy saver (Glödlampan)

1
Bevaka tråden