Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV 2 - djungel eller lättare än man tror?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-26 15:58

Hejsan!
Jag har precis fått hem en AP2 och har ett gäng frågor..
Jag har suttit och läst i 2-3 timmar här om alla trådar och försått att det finns en hel del att göra. Men ja saknar fortfarande mer "basic" information.
Vad kan man göra med en Jailbreakad AP2, mot en "orginal" vad är fördelarna?

Det nämns mkt "theatred" och "unthetred" att olika versioner stödjer olika.. Vad innebär de två termerna? och vad innebär det i praktiken?

Som sagt, vad är plus och minus sidor när man JB? Finns det några risker? Är det som när man gör det till ifån, "strular det - återställ i itunes"?

skulle vara tacksam för all info till ett AP2 blåbär!

Jag förmodar att du menar Apple TV 2 när du säger AP2.

AP2 är en helt ologisk förkortning, så jag har ändrat i trådens rubrik.

/Mod

Jag orkar inte ens engagera mig i ett svar när jag läser "ifån" i inlägget, beklagar. Googla.

Ursprungligen av themys:

...Det nämns mkt "theatred" och "unthetred"...

Om du hade brytt dig om hur saker och ting stavas, så hade du sett att det heter tethered och untethered. Och då hade du ju kunnat googla lite på det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 11:50

tack för alla snälla hjälpsamma svar.

Ursprungligen av themys:

tack för alla snälla hjälpsamma svar.

Jag anar lite sarkasm i det svaret... Eller?

Om man förväntar sig att få alla svaren serverade på silverfat, utan att söka på forumet först, utan att googla de enklaste sakerna först, utan att bry sig om vad saker faktiskt heter - så får man nog förvänta sig den typen av svar du har fått.

Det finns redan många trådar som tar upp ungefär samma saker som du undrar kring. Här t.ex:
http://www.99.se/apple-tv/291445-jailbreaka-senaste-apple-tv-n.html
http://www.99.se/apple-tv/290847-jailbreak-angra-sig.html
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/284535-funderingar-om-att-jailbreaka-apple-tv.html

Och här är sökningen som jag använde för att hitta de trådarna:
jailbreak apple tv site:99.se - Sök på Google

Läs lite i de befintliga trådarna först, så kan du nog få en del tips. Återkom här med eventuella följdfrågor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 13:18

Ja, men ja har sökt flera gånger satt uppe igår hela natten och letade, men ofta så är det "grund" sakerna som är svårast att hitta, tycker jag.

Jag tror dock att jag har lyckats att jailbreka den. jag försöker nu följa guiden som finns att installera XBMC jag skriver in kommandon som finns på guiderna. Men jag lyckas inte i terminalen. Så en fråga är, har min apple TV en egen unik adress? Jag använder den ip adressen jag har under inställningar/nätverk.

Sen en annan fråga, hur ser man att sin AppleTV2 är JB?

Ursprungligen av themys:

...ofta så är det "grund" sakerna som är svårast att hitta, tycker jag...

Här borde väl finnas lite "grunder":
how to jailbreak apple tv - Sök på Google

1
Bevaka tråden