- tooobe
- Medlem ●
- Stockholm
Orkade inte läsa allt crap på länken nedan, men man måste ladda kontantkortet iaf.
"Ett års mobilsurf aktiveras efter att du laddat och registrerat ditt kontantkort. För årskortet gäller 0,5 GB/månaden i 12 månader. Erbjudandet gäller när du skaffar Halebop kontantkort och laddar senast 22 januari 2012. Dessutom får du 100 kr i bonus första gången du laddar efter att du har registrerat ditt Halebop kontantkort. Bonuspott kan enbart användas till samtals-, meddelande- och datatjänster."
Alltså inte gratis.
Jag tror att det är 50:- och då verkar det vara ett hyfsat erbjudande och faktiskt något som jag skulle kunna ha nytta av. Jag har en 3GS liggandes som jag vill ha som surfmoj så jag ska beställa
Men jag tycker att det verkar vara mer än lovligt dåligt beskrivet på Halebops hemsida (i alla fall för oss som är skeptiska till "fria luncher")
Beställde faktisk ett kort nu...
Jag tror att jag hittade kruxet just nu... Fast vet inte ännu
Hittade denna text som är lite svårtolkad men eventuellt kan tolkas som att jag måste ladda med 300:- varje månad... men det är lite motstridiga budskap..
Med Halebop Hallå kan du ringa för bara 19 öre/min till alla. Och du SMS:ar fritt till fler än 6 miljarder människor (alla i hela världen). Ju mer du laddar desto billigare blir det. Just nu ingår ett års fri mobilsurf och 100 kr att ringa för när du skaffar Halebop Hallå.
19 öre/min till alla
5000 fria SMS till hela världen
0,5 GB data
Jag tror att jag hittade kruxet just nu... Fast vet inte ännu
Hittade denna text som är lite svårtolkad men eventuellt kan tolkas som att jag måste ladda med 300:- varje månad... men det är lite motstridiga budskap..
Med Halebop Hallå kan du ringa för bara 19 öre/min till alla. Och du SMS:ar fritt till fler än 6 miljarder människor (alla i hela världen). Ju mer du laddar desto billigare blir det. Just nu ingår ett års fri mobilsurf och 100 kr att ringa för när du skaffar Halebop Hallå.
LADDA 300 KR VAR 30:E DAG SÅ FÅR DU:
19 öre/min till alla
5000 fria SMS till hela världen
0,5 GB data
Fyfan, skamligt nästan? Jag tolkar det som du.
Fick hem mitt idag, laddade med 50 kr och registrerade det. Pratade med supporten och enl. dom skall det vara laddat med Årskort Mobilsurf nu.
Jasså? Märkligt, detta svaret fick jag:
Hej!
För att du ska få den fria Surfen på kontantkortet så måste du ladda det med minst 100 kronor.
Ha en bra dag och välkommen åter!
Hälsningar
Sabine
Halebop Support
Hmm... Helt klart är att Halebops kampanj lämnar en hel del att önska i fråga om tydlighet
Jag försökte nyss registrera mitt halebopkort innan jag hade satt in pengar och fick följande svar:
Fel som hittades: |
---|
Ditt nummer är inte aktiverat, fyll på med minst 100 kr. |
50 kronor hit eller dit spelar inte så stor roll för mig, jag blir mest irriterad över otydligheten
Jag fick idag mitt Micro-sim. Och ett brev där det står att mitt kontantkort är registrerat.
Men lyckas inte logga in på Halebop, då de säger att numret inte är reggat, och får aldrig nått sms med kod när jag försöker registrera för att fylla på?
Suck..
Edit: Är det alltså så att jag måste fylla på kortet, innan man kan registrera? Och det är därför jag inte kan logga in och fylla på? Moment22.
Så här gick det för mig (trots alla farhågor)
Laddade kortet med 50:- via min bank
Sedan så gick jag in och registrerade mig. Det gick bra trots den tidigare varningen om minst 100:-
Efter en stund så fick jag SMS som säger att jag har ett årskort mobilsurf aktiverat...
Så det verkar gå att få 0.5 GB/månad för 50:-. Vilket blir bra när jag ska sätta upp en Netgear övervakningskamera ute i stugan. Problemet som jag hade var just hur jag skulle kunna gå kontakt med den på ett enkelt sätt när vi inte har adsl eller liknande... Nu jämrans ska det övervakas
Och lista ut hur jag ska bränna 512 MB idag...
Men jag ropar inte hej ännu;)
Gott nytt år!
Samma här, laddade med 50 kr via SEB, registrerade mej och fick SMS om årssurf
Fick samma. Gött!
"Årskort mobilsurf är aktiverat, gäller i 365 dagar. Den 1:e varje månad får du 0,5 fria GB. Se aktuell datamängd, tryck *101*5#. Hej hopp Halebop"
Jag har bara haft Telias kontantkort innan, och då var jag tvungen att ringa till eller från kortet för att det skulle behållas aktivt. Hade det sittande i ett larm, och missade jag att ringa till det (jag tror det var inom 6 mån), så deaktiverades kortet. Kanske blir samma med detta...
Gjorde exakt så, fick ett gratis kort hem, laddade med 100kr och sen fri surf ett år. Dock måste man fylla på det inom 6 månader om jag förstått rätt. Har nån en estimering på hur mycket datatrafik som konsumeras om man t ex tittar på tv4play?
Finns en bra simkortsklippare på Kjell&Co för 99:-. Dock var jag klantig och trött på nyårsdagen, så jag klippte mig lite i handflatan.
Eller så gör man bara som jag, skickar mail till Halebop, dom skickar ut micro-sim kostnadsfritt, tar bara 2 dagar.
Haken är inte priset utan hastigheten...1MBit/s
Halebop Årskort Surf:
Din lur får 0,5 Gb mobilsurf den 1:a i varje månad, hastigheten är 1 Mbit/s. Surfar du mer stryps hastigheten till 120 kbit/s för att du inte ska bli surfberoende. Vill du ändå surfa mer kan du pumpa på 300 kr för att surfa fritt igen.
Ett bra alt kan vara tvillingkort, dock så kanske det inte är många operatörer som erbjuder det längre?
Hur har det gått för er? Fortfarande gratis surf eller behövde ni ladda med 100kr i månaden? Gäller fram till 22a så man ska kanske beställa ett tills trean kommer ut...
Jag får fortfarande 0,5 GB varje månad, senast 1:a mars.