Jag har sökt bland trådarna men inte hittat den information jag söker.
Nu har jag en MBP med inbyggd HD på 250 MB (kallas A) och en 2TB extern HD (kallad B), men partitionerad som en 1 TB. Jag avser dock att göra om partitioneringen på externa HDn så att det blir 2 TB. Dessa diskar vill jag back-uppa på en annan HD (också 2 TB, kallad C). Jag har partitionerat back-uphårddisken C 500 MB och 1500MB.
Interna HDn A innehåller 156 MB data och den externa B innehåller 525MB data. Helst skulle jag vilja ställa in TimeMachine så att den backuppar den interna A på den lilla partitionen på tredje hårddisken C och den externa B på den stora partitionen av C. Men jag klarar inte av att få TM att back-uppa annat än systemdisken A. Och att manuellt i Finder kopiera stora mängder filer brukar allt innebära att datorn står och tänker i en halv dag. Sedan stannar den och säger att den inte kunde slutföra uppgiften.
Någon som vet hur jag ska göra? I TM eller något annat program? Kan det för övrigt bli problem när jag gör om partitioneringen av den externa hårddisken B i och med att back-uppartitionen på 1500 MB på den tredje hårddisken C är mindre än källans (B) kapacitet? Trots att det bara handlar om om att back-uppa 525MB?