Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nas +apple tv 2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-01-05 16:19

hej någon som vet om detta går.jag har en nas med filmer i iso format
rippat dvd så dom är 4.3 gb ca idag har jag en macmini och plex i så jag kan se allt på min tv från nasen.

skulle en apple tv v2 kunna spela up mina iso.dvd filmer?
sen har jag mkv och lite divx och avi

Musik Bilder

skulle vilja ta bort min mac mini om det går att se dessa saker på apple tv v2

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-05 17:54

Om du jailbreakar kan du installera PLEX på ATVn, och köra .iso-filer.

• Medlem
  • göteborg
  • 2012-01-05 18:04

ok inte annars va kan jag göra för filmer om jag inte jailbreakar den

Om du inte jailbreakar den måste du ha en annan maskin som strömmar till den. AppleTV 2 stödjer inte att streama från annat än Apple-godkända prylar. I hemmet är det alltså iTunes som gäller och då får du göra om filmerna till iTunes-vänligt format.
Det var anledningen till att jag jailbreakade min. Jag orkar helt enkelt inte göra om 300+ DVD:er som jag har liggandes på en NAS (router + extern USB-HDD). Med XBMC installerad behöver jag inte ens ha en annan dator igång för att spela upp dem.

• Medlem
  • göteborg
  • 2012-01-05 19:23

ok låter bra är det svårt att jailbreka den har typ 200 filmer i dvd samt ett antal till i olika format

Det tyckte inta jag att det var. Om du googlar lite så hittar du en massa sidor som handlar om jailbreak och hur man gör.
Sen kan du vara hjälpt av länkarna i första inlägget i denna tråden: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/292084-seas0npass-uppdaterad-atv2-ios-4-4-4-untethered.html

1
Bevaka tråden