Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har några kalendrar jag prenumererar på, där jag skulle vilja ha en påminnelse på deras händelser. I nuläget kan man inte göra det manuellt ens för enstaka händelser, än mindre samtliga. Finns det någon lösning?
Kör du iCloud så prova med att gå in i kalendrar, ctrl-klick på kalendern du vill ändra i. Då får du upp ett antal alternativ.
Som default är det iklickat att du INTE får påminnelser.
//a
Kör du iCloud så prova med att gå in i kalendrar, ctrl-klick på kalendern du vill ändra i. Då får du upp ett antal alternativ.
Som default är det iklickat att du INTE får påminnelser.
//a
Menar du i iCloud? Det är ju ett webinterface, så högerklick där gör ju inget. Dessutom dyker inte prenumererade kalendrar upp där av någon anledning. Men jag antog att du menade direkt i iCal. Där får jag upp det här, men jag gissar att det bara låter bli att blockera ev. notiser som redan finns i feeden, snarare än lägger till. Hittade dock att man kunde lägga till notiser till allt som planeras i iCal, så det får kanske bli det då..