Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utöka samtalsloggen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 14:06

Har ett nummer från ett samtal som jag glömde notera och började scrolla i min samtalslogg men den sträcker sig bara till 30/12. Finns det något sätt att utöka samtalsloggen? Googlade men hittade bara gamla Cydiaapps till äldre iOS, någon som vet en som fungerar bra?

Du hittar inget om du gräver lite med iFile (Vet dock inte vart)?

Samtalsloggen är begränsad till senaste 100 samtalen så utan något hack (Cydia) så går det nog inte att få fram något mer.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 14:37

Har hittat .db-filen men den sträcker sig (förstås) också bara till 30 dec. Känns ju som att även äldre samtal än det måste finnas loggat nånstans.

Äldre finns nog ingenstans.
Men för framtiden så kan du ju installera något från Cydia kanske.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 14:48

Ja har faktiskt hittat en app som löser att du kan logga upp till 500 poster. Det finns även en "Restore old database" men fungerar givetvis inte eftersom det är en trial-version. Den förklarar heller inte ingående vad den funktionen gör så känns ju lite surt att köpa appen om den ändå inte fyller min funktion. Drog iväg ett mail till skaparen.

Toppen! Annars kan du alltid återställa till en äldra säkerhetskopia och fiska åt dig infon via det sättet.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 17:46

Kreativt, helt klart. Orkar dock inte jailbreaka om. Får bli lite hederligt detektivarbete istället.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Toppen! Annars kan du alltid återställa till en äldra säkerhetskopia och fiska åt dig infon via det sättet.

1
Bevaka tråden