Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS fungerar inte efter byte av GPS/Wifi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-11 06:40

Min iphone 3GS hade dålig kontakt med wifi och GPS var helt död.
Efter att ha kollat ifixit.com så bestämde jag att testa att byta antennen själv.
Packat och klart så startade jag upp telefonen men kom inte så långt då telefonen bara visade det vita äpplet.
Pluggade in telefonen och till min förvåning så hittar iTunes telefonen och jag kan köra en restore men detta hjälper inte.

Telefonen känns lite varm där antennen sitter. Har plockat sönder den igen för att kolla om jag missat något men allt verkar ok. Telefonen dyker upp i itunes men jag får bara fram det vita äpplet HJÄLP!

/H

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-11 10:21

Kan tillägga att man kan göra en återställning och man ser då indikatorn på skärmen så på den nivån verkar telefonen normal, även i itunes verkar telefonen vara normal, men den visar inget mer än äpplet, nån gång har ett spinnande hjul kommit fram också men därefter verkar telefonen starta om. Testat recovery program men dessa säger att telefonen inte är i recovery mode.

Tja... Du kom längre än mig. Jag öppnade grabbens gamla 3GS där hemknappen slutat fungera. Telefonen fungerar iofs efter ingreppet men skärmen går aldrig på:)

Det enda uppenbara som jag kan tänka på är om du har fått fast alla kontakter ordentligt? Jag upptäckte att det var ett litet hvete...

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-11 11:20

Ibland är det kanske bäst att låta bli att pilla, men att byta antenn var inte så svårt och har nu öppnat telefonen två gånger för att kolla om jag missat något. Ska testa att byta tillbaka till den gamla antennen och se om det blir nån skillnad.

• Medlem
  • Lund
  • 2012-01-12 11:53

Är det inte nån som har varit med om något liknande eller är det kört?

1
Bevaka tråden