Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4s i marken, ingen sändning

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fru har tappat sin iPhone 4s i marken. Telefonen hade ett hårt skydd. Så det blev inte en skrpva på telefonen, utvändigt.

Den får aldrig kontakt med tele2s nät. Söker jag efter operatörer så hittar den alla, väljer jag Sweden 3G eller Tele2 så funkar inget.

Den söker och söker och söker, men får aldrig kontakt.

Någon som har något tips? den skramlar inte men något i den kanske ändå har gått sönder.

Vart vänder jag mig? Den är en iphone 4s så den är ganska ny. Köpt via tele2s webbshop.

Snälla hjälp!!!

Saker som bör testas i valfri ordning:
[1] Återställning av nätverksinställningar

[2] Sätt i SIM-kort på nytt

[3] Flygplansläge på sedan av

[4] 'Hård' omstart (håll inne hemknappen och vila-/väck-knappen samtidigt till dess telefonen startar om)

Tack Daniel, men inget fungerade. Den bara söker och söker och söker och söker. Gjort det i typ 10 min nonstop. Hittar inget nät.

Ursprungligen av Daniel W:

Saker som bör testas i valfri ordning:
[1] Återställning av nätverksinställningar

[2] Sätt i SIM-kort på nytt

[3] Flygplansläge på sedan av

[4] 'Hård' omstart (håll inne hemknappen och vila-/väck-knappen samtidigt till dess telefonen startar om)

Lämna in den.

Det lät ju lätt.

Men vart? Köpt via tele2s webbshop.

Ursprungligen av keptang:

Lämna in den.

Tele2's kundtjänst 0772-25 25 25
http://www.tele2.se/files/T2P_082_80-02-EDIT.pdf

Har man tappat den och den gått sönder pga det så kanske det är bättre att utnyttja eventuell allrisk/drulle på sin hemförsäkring.

Då blir det att använda hemförsäkringen. FAN!

Ursprungligen av keptang:

Tele2's kundtjänst 0772-25 25 25
http://www.tele2.se/files/T2P_082_80-02-EDIT.pdf

Har man tappat den och den gått sönder pga det så kanske det är bättre att utnyttja eventuell allrisk/drulle på sin hemförsäkring.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-11 19:38

Har du kollat så att det inte var några störningar i nätet? Funkar den med wifi?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-11 23:14
Ursprungligen av FasterSixth:

Då blir det att använda hemförsäkringen. FAN!

Först så tar du kontakt med Tele2 och kollar så att din fru har rätt simkort. Dom har fått göra nya simkort till 4S då tydligen det finns andra simkort hos Tele2.

Tele2 har haft exakt dessa problemen som du förklarar länge nu och jag har kunder som kommer in till mig ofta som har dessa problemen med tele2s iphone 4s.

Med andra ord så är det inte säkert att det är tappet som skapat detta. Pröva avaktivera pinkoden och se om det blir nån skillnad.

Fungerar inte detta så lämnar du först in den på "garanti" nämn inget om tappet utan hänvisa enbart till problemen. Dom kommer troligen bara byta ut den till er.

Skulle det mot all förmodan komma tillbaka ett kostnadsförslag på en swap-enhet p.ga. yttre åverkan då tar du kontakt med ditt försäkringsbolag. Så var lugn det kommer med största sannolikhet lösa sig.

Iphone 4s - tele2 operatörer, tappar ni nätet? - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Lycka till.

Jag skulle gissa på att antenn-kontakten har lossats. Det borde tele2 hjälpa dig med.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-04-04 08:51
Ursprungligen av youfixit.se:

Jag skulle gissa på att antenn-kontakten har lossats. Det borde tele2 hjälpa dig med.

Är inte fyran mycket lättare att öppna än trean och tvåan (usch!)? Kanske TS kan laga den själv mha någon guide på iFixit.com?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-04-04 08:55
Ursprungligen av peanjo:

Är inte fyran mycket lättare att öppna än trean och tvåan (usch!)?

Jo, det verkar så:

Installing iPhone 4S Cellular Antenna - iFixit

Ja, absolut. Om det är antennsladden som hoppat ur sin koppling så är det bara att trycka dit den igen.

Sen om den skulle vara helt trasig så är det inte så farligt dyrt att köpa en ny och byta ut den själv heller.
Men garantin försvinner ju förstås då. Fast garantin kanske inte gäller när du tappat telefonen i backen heller.

Baksidan är dessutom också enkel att byta ut om den är trasig. Det är som att byta ut en batterilucka på de gamla Nokiatelefonerna..

1
Bevaka tråden