Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort bilder som inte finns?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, syncade in alla mina bilder från telefonen idag. Och raderade dom i telefonen. Sparade 1 bild. Men när jag kollar iTunes så visar den att jag har 660mb bilder.
Jo tjena tänkte jag, skön upplösning på den enda bilden liksom.

Men går jag på bilder, och album, så har jag en bild. Men går jag på platser och klickar på den enda plats som finns på kartan, så finns det 10 bilder/videos. Men dom andra 9 som ligger där kan inte raderas.
Vart fasen ligger dom och hur får jag väck dom?
Hjälp!

Synka bort dom med hjälp av iTunes.

Jag har syncat med iTunes, men dom ligger ju kvar ändå? Jag har iofs inte "synca bilder" ibockad, men den funktionen synkar väl bara andra mappar än just bilderna på telefonen?

Ursprungligen av yabbah:

Jag har syncat med iTunes, men dom ligger ju kvar ändå? Jag har iofs inte "synca bilder" ibockad, men den funktionen synkar väl bara andra mappar än just bilderna på telefonen?

Då får du bocka i det. iTunes kommer då gnälla att den kommer ta bort alla bilder på din iPhone. Innan du klickar OK så är det givetvis bra om du sparar det du vill ha kvar. Sedan synkar du helt enkelt in det du vill ha i din iPhone.

Som jag misstänkte som hjälpte inte det.

För enkelhetens skull, jag vill tömma min iPhone på alla bilder, så den är helt sopren. Men verkar som om den av nån pervers anledning sparar bilder och videor på något annat ställe än Album. Efter de finns när jag går på platser.

Skumt var ordet. :/

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-13 18:33

Kan det vara så att det är iCloud som spökar? Har du det?

Frågan är, skulle jag kunna lösa det genom att jailbreak'a telefonen. Komma åt filsystemet och radera filerna och sen återställa?

Ursprungligen av yabbah:

Frågan är, skulle jag kunna lösa det genom att jailbreak'a telefonen. Komma åt filsystemet och radera filerna och sen återställa?

Varför inte bara återställa den från punkt ett?

Jag har iCloud, men har bildström inaktiverad. Och har haft det sen dagen efter iOS5 släpptes, och dom bilder/videos som ligger där å spökar togs långt efter det. Några av dom så sent som nyår nu. :/

Ja de vet jag fan inte, valde återställ i iTunes .. men sen vill man ju gärna dunka in senaste säkerhetskopian .. å då smackar bilderna tillbaka.

Ursprungligen av yabbah:

Ja de vet jag fan inte, valde återställ i iTunes .. men sen vill man ju gärna dunka in senaste säkerhetskopian .. å då smackar bilderna tillbaka.

Ja, börja om från början är ett annat alt. Om inte en annan säkerhetskopia.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-14 09:41

Allt finns väl i datorn, så det enda säkerhetskopian gör är att förenkla Återställningen och lägger tillbaka SMSen. Så synka tillbaka allt annat istället, om du kan leva utan dina gamla SMS.

• Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2012-01-16 16:30

Jag vet inte om det är till någon hjälp men om du ansluter telefonen till datorn och öppnar programmet "Bildinsamling". Ser du fler bilder då? Brukar själv radera bilder när det är många samlade i iPhonen via den vägen.

1
Bevaka tråden