Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter uppdatering av iPhoto '09 till '11

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2012-01-15 14:17

Hej, jag har uppdaterat min svärmors iphoto fron 9 till 11 för att jag tyckte att det vore lämpligt för henne att ha funktionen bildström eftersom hon har en iphone. Jag berättade fördelarna med det och köpte programvaran ifrån appstore och när allt är installerat och klart så ska iphoto importera de gamla biblioteket... Efter ett dygns snurrande av loading-symbolen tvångsavslutade jag iphoto. (nej jag gjorde ingen backup på bilderna innan).

Bilderna är kvar och de ligger i vad jag tror är en iphoto 09 mapp, vilket inte verkar gå att öppna på nåt annat vis en i förhandsvisning och då är bilderna inte i fullstorlek och i sämre kvalité!

Hur ska jag göra för att lösa detta problem? Är jag tvungen att installera iphoto 09 igen för att kunna öppna biblioteket och göra en backup på bilderna. Sen göra en helt ny installation av 11an och och bara klistra in bilderna?

Hjälp vore trevligt, mitt förhållande står på spel... Tack

Jag använder inte iPhoto, men har iPhoto 9 installerat. Verkar som om originalfilerna ska ligga i denna mapp:

Användarnamn / Bilder / iPhoto Library (högerklicka och välj Visa paketets innehåll) / Originals

Börja med en backup innan du strular till det ännu mer

• Medlem
  • Sandviken
  • 2012-01-21 17:36

Ursäkta mej för långsamt respond, men har inte haft tillgänglighet till den datorn innan! Men det fungerade och bilderna är räddade, tack

1
Bevaka tråden