@Anja: Jag skrev lite kort i mitt svar eftersom jag inte vet hur insatt du är i MacOS X. Ibland om man skriver en fråga om någon har gjort en enkel sak, så får man som svar att "det är självklart jag har gjort det, tror du jag är dum i huvudet?"
Så från början, mata ut din "Timemachine säkerhetskopior". Öppna sedan ett Finderfönster genom att dubbelklicka på din hårddisk. I vänsterspalten ser du då en lista, där bl à din TimeCapsule ska finnas med. Klicka på den, du ska då få ett fönster med en mapp som har ditt användarnamn (om du har skapat ett i Airportverktyget under Hårddiskar). Till höger ska det stå Anslut som... eller Koppla ner. Står det anslut som, klickar du på den och matar in ditt namn och lösenord. Då ska det ändras till Kopplar ner. Dubbelklicka sedan på mappen med ditt namn, och den ska monteras på skrivbordet.
Öppna sedan Systeminställningar under Äpplet, och välj Konton eller Användare. Klicka på Startobjekt, dra din hårddiskikon från TimeCapsulen till din lista med Startobjekt. Då läggs den på skrivbordet varje gång du startar om datorn. Sedan kan du i inställningarna för TimeMachine välja den som din backup.
Låter lite krångligt, det kanske finns en enklare väg. Men så har jag löst det..... Kolla på YouTube, där finns det säkert filmer som beskriver bättre.