God kväll!,
Jag undrar om ni skulle hjälpa mig med en grej? Jag sökte efter det som jag vill ha hjälp med nu men det verkar inte finnas någon tråd om det.
Det är såhär att jag håller på att skriva en uppsats och jag undrar hur man sätter ihop så det blir en uppsats? Jag vet att Pages har mallar men det verkar inte passa för mig och sedan vill det inte samarbeta. Jag undrar man gör grunden till en uppsats för att sedan jobba med den.
Ha det bra
För det första så är detta något du redan bör ha kunskap kring om du har fått en uppgift att skriva ett uppsatsarbete. Annars bör du nog studera det djupare än att fråga på ett forum hur man skriver en uppsats. Du bör inte göra dig beroende av mallar i Pages för att veta hur du ska utforma detta. Då lär du dig ändå ingenting i slutänden.
När det kommer till uppsatsarbete så beror det helt och hållet på vad du ska skriva. Strukturen på en uppsats på gymnasieskolan och på B och C-nivå på universitet och högskola är helt skilda saker - kraven är helt olika. För universitet och högskola så kan jag rekommendera att du lite snabbt går igenom två böcker som borde fungera som ett bra stöd:
Metodpraktikan, Esaiasson m.fl. 2010
Akademisk skribent, Augustsson 2007
På gymnasial nivå så skulle jag säga att strukturen går att göra väldigt enkel. Använd olika numrerade stycken där du främst har en inledning (eventuellt förord, källkritik, syfte och metod), arbetet i sig (det du skriver om inkl fakta), diskussion (här får du göra dina egna analyser av det arbete du har gjort) och slutsats (vad har du kommit fram till och har du nått ditt syfte?).
Det finns inga snabba genvägar för ett bra uppsatsarbete här på forumet. Fråga din ansvariga handledare om du behöver mer djupgående svar. Betvivlar att du kommer att få sådana här.