Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera och importera om Mail konton

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-18 22:31

Jag har bytt alla mina emailkonton (13 stycken) från min server till Google apps. Men överföringen till Iphone verkar inte bli riktigt bra med SMTP osv. Så jag undrar om jag kan tex. readera alla konton i iPhone 4, iOS5 och sedan göra en sync med iTunes igen för att få över allt fräscht. Eller blir det problem?

Ursprungligen av Matsaki:

Jag har bytt alla mina emailkonton (13 stycken) från min server till Google apps. Men överföringen till Iphone verkar inte bli riktigt bra med SMTP osv. Så jag undrar om jag kan tex. readera alla konton i iPhone 4, iOS5 och sedan göra en sync med iTunes igen för att få över allt fräscht. Eller blir det problem?

IMAP sparas inte lokalt så de kan du ta bort från din iPhone. Itunes synkar endast inställningarna mig veterligen, så jag tror inte att det ska vara några problem.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-21 03:38

Tack det funkade fint Har ett annat problem fast med Mail.app och Google apps email. Jag har som sagt 13 Google apps IMAP email konton. Jag får bara TVÅ av "Sent" mapparna att ta ner och visa "Sent" mail. De andra kontona vill inte synca med "Sent" så de är tomma. Fast om jag skickar mail nu så kommer de in i "Sent" mappen.

Jag vet att man kan visa Googles mappar, men jag vill försöka lösa detta. Jag har verkligen kollat så att alla inställningar är samma på de konton som fungerar, både på Goggle och Mail.app

Vad går fel? Någon som har samma problem?

1
Bevaka tråden