Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia mobilt bredband - är det gratis?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-19 12:45

I julklapp fick jag ett startpaket för Telia mobilt bredband kontant. Enligt allt som jag kan läsa mig till, så skulle det ingå ett dygns surf i startpaketet, men inte mer. Vad händer sedan?

Jag testade redan sent på julaftonen, och efter ett dygn så gick det fortfarande att komma ut på nätet. Dock gick det sakta; ca 110 kBit ner, men ändå. När jag sedan provade att koppla upp igen någon vecka senare, för att prova att ladda på en summa, blev jag förvånad att jag fortfarande kunde surfa och med rätt bra hastighet, en 5 Mbit eller så.

Nu har det gått snart en månad, och jag har inte laddat på någonting(!) och ej heller registrerat kontantkortet, vilket i sig skulle ge en veckas fri surf.

Så det verkar bara vara att fortsätta o ha gratis internet, med rätt bra hastighet också för det mesta. Bara o tacka och ta emot:D

Modemet kopplat till min MB Air, har aldrig testat med min stationära Mini om det fungerar med den också...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-19 15:13

Inget är gratis....
Om man inte tecknar ett abonnemang på surf, brukar det kosta 9 kr/dygn hos Telia. Fast är det ett kontantkort, kan de inte skicka en faktura, så då är det nog något annat.
De hade (har?) ett erbjudande vad gällde kontantkort, om man registrerade det och laddade det med minst 50 kr, så fick man ett års surf... något du har gjort?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-19 18:35

Nej, har varken registrerat det eller laddat något... så visst är det konstigt?

Finns ju också ett kontantkort från Telia med 1 år förbetald surf. Max 0,5GB / mån innan hastigheten stryps. Kan det vara ett sådant du har?

Ring Telias kundtjänst, eller besök en av Telias butiker. De kan säkert ge dig ett bra svar.

Visst, man ska vara en aktiv konsument men man orkar ju inte reagera varje gång - ibland får udda vara jämt

(Och om Telias kundtjänst eller de i Teliabutikerna kan ge dig svar så sätter de nog stopp om det är fel)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-20 01:38

Du kanske ska fråga den som gav dig startpaketet i julklapp? En god tomte tankar!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-25 10:10

Jodå, Tomten hade bifogat ett värdebevis....

Skall också fråga honom var det var för paket jag fick egentligen, tomten ifråga kan ha uppfattat fel när det införskaffades.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-03 19:14

Så här var det: tomten ifråga hade skaffat USB-modem utan extra kostnad genom att han hade fast bredband hos Telia redan. Då kostar det bara när man använder det; 29kr/mån. Jo, han hade fått faktura: Vi löste det genom att jag lämnar tillbaka det o får ett "äkta" mobilt kontant istället. Men lite lurigt av Telia, låter kunden surfa fritt o skickar sedan bara faktura.

Hade varit trist om det kommit en faktura på 365 dagar á 9kr

1
Bevaka tråden