Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail försvinner från inkorgen helt spårlöst

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-26 09:09

Har ett problem hos en kund som jag inte kan komma till en lösning med.

Förutsättningarna är en Macbook Pro ca 1år gammal, helt uppdaterad OSX Lion samt MS Office 2011 samt en iPhone4 med helt uppdaterad iOS5.

Problemet är att hon får in mail, ser att det blinkar till i inkorgen (alltså ser själva mailet) och sen försvinner det. Det hamnar inte i borttaget eller nån annan korg heller, det går inte att hitta det med sökning heller.
Däremot kan jag få tillbaka det genom att återläsa borttagna meddelanden (en tjänst i MS Exchange) via OWA/Windows Outlook.

Det finns inga regler i något mailprogram.

Jag har nu lyckats få stopp på beteendet genom att be användaren inte använda Outlook 2011 utan enbart Apple Mail, iPhone samt OWA.
Fick fram att Outlook förmodligen är boven i dramat genom att återskapa felet fram och tillbaka mellan olika klienter och be användaren sluta använda enskilda mailprogram ett i taget, felet slutade upprepa sig när vi slutade använda Outlook 2011.

Är det någon annan som upplevt liknande eller känner till nån lösning eller dylikt?

Prova att lägga upp en ny användare på datorn och lägg in användarens konto i Outlook, det borde vara helt "rent" då. Om det funkar så är det väl bara att radera Outlook och allt som hör till och sen lägga in det igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-26 14:24
Ursprungligen av pmarriott:

Prova att lägga upp en ny användare på datorn och lägg in användarens konto i Outlook, det borde vara helt "rent" då. Om det funkar så är det väl bara att radera Outlook och allt som hör till och sen lägga in det igen.

Eftersom mailen ligger på en Exchange så kan jag såklart avinstallera outlook och rensa ut all data kopplat till den för att sedan installera det på nytt, men grejen är den att vi faktiskt inte bekräftat 100% att det faktiskt är outlook som är boven... det är bara en stark misstanke.

1
Bevaka tråden