Har ett problem hos en kund som jag inte kan komma till en lösning med.
Förutsättningarna är en Macbook Pro ca 1år gammal, helt uppdaterad OSX Lion samt MS Office 2011 samt en iPhone4 med helt uppdaterad iOS5.
Problemet är att hon får in mail, ser att det blinkar till i inkorgen (alltså ser själva mailet) och sen försvinner det. Det hamnar inte i borttaget eller nån annan korg heller, det går inte att hitta det med sökning heller.
Däremot kan jag få tillbaka det genom att återläsa borttagna meddelanden (en tjänst i MS Exchange) via OWA/Windows Outlook.
Det finns inga regler i något mailprogram.
Jag har nu lyckats få stopp på beteendet genom att be användaren inte använda Outlook 2011 utan enbart Apple Mail, iPhone samt OWA.
Fick fram att Outlook förmodligen är boven i dramat genom att återskapa felet fram och tillbaka mellan olika klienter och be användaren sluta använda enskilda mailprogram ett i taget, felet slutade upprepa sig när vi slutade använda Outlook 2011.
Är det någon annan som upplevt liknande eller känner till nån lösning eller dylikt?