Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail (yahoo) på min iPhone fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har strul med min email på min iphone3G. Mailen har fungerat fint i flera år och jag har inte ändrat något i mitt epost-konto vad jag förstår.

Nu ombeds jag dock fylla i nya mail-uppgifter (jag använder Yahoo).
Jag har fyllt i min adress: jonasludvigsson@yahoo.com
därefter mitt password
och som description har jag angivit mitt namn.

När jag klickar på spara anger iphone: authentication failed for jonasludvigsson@yahoo.com
Den skriver sedan antingen:
No password provided for jonasludvigsson@yahoo.com, please go to account settings.

eller:
the user name or password fr "imap.apple.mail.yahoo.com" is incorrect.

Det där sista "imap.apple.yahoo.com" känns litet konstigt?

Tacksam för all hjälp!
mvh Jonas Ludvigsson
ps. jag har surfat runt på 99mac men inte hittat något lämpligt svar på mina frågor ovan.
ps2. när jag surfar via safari på min iphone så kan jag skriva in användarnamn och lösenord via en webb-sida och det fungerar fint. Men det är smidigare att kunna använda Mail-klienten i iPhone.

Har du provat att helt radera kontot och lägga in det igen? Eller åtminstone redigera serveradressen?

Inställningarna skall vara

Citat:
  • Incoming Server - imap.mail.yahoo.com

• Outgoing Server - smtp.mail.yahoo.com

• Incoming Port - 993 (requires SSL)

• Outgoing Port - 465 (requires SSL/TLS)

• Username: full email address (for example,bill@yahoo.com or bill@rocketmail.com)

• Password: the password you login to Yahoo! with.

Setting up IMAP on your mobile device | Yahoo! Mobile Help

Hej!
tack för svar.
1. Jag har provat att radera kontot = ingen framgång.
2. Jag misstänker att man ska ändra incoming server på iphone men de enda inställningarna jag kan göra på iphone är
account on-off
name
address
password
description
outgoing

ingenstans kan jag markera "incoming server" på min iphone?

mvh Jonas

istället för att välja yahoo som alternativ välj other så har du möjlighet att fylla i alla inställningar manuellt.

Hej! tack för hjälpen.
Nu funkar allt, jag blev bara lite förvånad över att jag var tvungen att skriva in användar-id och lösenord även för smtp outgoing server för att jag skulle kunna skicka email. Men nåväl, när jag gjort även det så funkar allt perfekt.
mvh Jonas

1
Bevaka tråden