Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orättvis moderering - är vissa immuna?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lappen71:

Om det inte står i reglerna att diskutera i forumet om modereringen är förbjudet borde en sådan regel skapas.
Det ska man ta per PM och inte öppet så här och hota med avhopp som en drama queen för att få sin vilja igenom.

En öppen diskussion om moderationsnivån tycker jag absolut inte att man ska förbjuda. Tas det över pm missar man ju att ta tempen på resten av användarna, plus att man missar motiveringar från moderatorn.

Ursprungligen av eskimo:

En öppen diskussion om moderationsnivån tycker jag absolut inte att man ska förbjuda.

Nej, det ska inte förbjudas. Det är ju därför det finns ett Feedback-forum. Där kan man ta sådana diskussioner.

Men nu togs det inte upp i Feedback-forumet, utan det började med avhopps-inlägg inne i en Lounge-tråd - och det är kanske inte den smidigaste lösningen.

Det är mycket bättre att först ta upp det med moderatorn. Det brukar gå att hitta bra lösningar.

Om man efter den kontakten ändå inte är nöjd med resultatet, så kan man starta en öppen diskussion i Feedback-forumet, och höra vad övriga medlemmar anser.

Ursprungligen av lappen71:

Om det inte står i reglerna att diskutera i forumet om modereringen är förbjudet borde en sådan regel skapas.
Det ska man ta per PM och inte öppet så här och hota med avhopp som en drama queen för att få sin vilja igenom.

Absolut inte! Klart man ska kunna diskutera moderering, annars tangerar man censur. Däremot ska man inte kommentera moderering inne i trådarna. Det är vad vi har PM, rapportering och feedbackforumet till.

och världen fortsatte snurra ....

"Du har blivit modererad, acceptera det"

Bästa onelinern jag fått i min inkorg. Nånsin.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-27 23:49

Efter allt det här kommer jag tappa all respekt för keptang om han under nuvarande eller nytt användarnamn skriver något nytt på 99.se. *provokation*

Ursprungligen av ibish:

Efter allt det här kommer jag tappa all respekt för keptang om han under nuvarande eller nytt användarnamn skriver något nytt på 99.se. *provokation*

Nej, jag är bara glad om han tar sitt förnuft tillfånga och kommer tillbaka.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-28 08:46

Därav att jag försöker provocera, så att han inte kan låta bli

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, jag är bara glad om han tar sitt förnuft tillfånga och kommer tillbaka.

Jag tycker man skulle kunna få ett PM när man blivit modererad. Typ som i en tråd som gick OT och jag nämnde det så delades den upp och mitt inlägg som påpekade detta försvann.

Då kan det ju vara skönt att få ett PM med typ : Ditt inlägg har tagits bort eftersom tråden delats upp och då inte behövdes, men tack för att du påpekade att en tråd var OT, typ.

( Och jag vet nu kommer någon skriva: Om du bara rapporterat som man ska så skulle du inte haft det här problemet. )

Ursprungligen av jurassic579:

Jag tycker man skulle kunna få ett PM när man blivit modererad. Typ som i en tråd som gick OT och jag nämnde det så delades den upp och mitt inlägg som påpekade detta försvann.

Precis som du förutspådde så kommer påpekandet nu:

Det var inget bra förslag, för sådana inlägg ska man aldrig skriva inne i tråden, och påpeka att den är på väg att gå OT. Man ska rapportera i stället, så fixar vi delningen utan att behöva radera ditt ot-inlägg.

Fast nu handlar ju den här feedback-tråden om en helt annan sorts modereringsproblem. Det finns redan en annan feedback-tråd som handlar om att vi ska meddela mer när vi har gjort någon åtgärd.

Bevaka tråden