Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ogiltigt SIM-kort - bara så där!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min iPhone 4S dagen innan nyårsafton och den har fungerat fint sedan dess. Hade ett olåst Telia-kontantkort och skaffade då Halebop. Efter några dagar dök ett nytt simkort upp från Halebop som jag installerade (trots att jag redan hade ett från Telia, i miniformat som passade min gamla iPhone 4 som modern fick ärva).

Idag fick jag ett meddelande på skärmen om att det är något fel, och det står Ogiltigt SIM-kort på skärmen. Vadan detta?

Kör iOS 5.0.1 (9A405).

Vad ska jag göra? Kan ju inte direkt ringa till någon och klaga heller. Har ingen fast telefoni.

Har du provat att bara ta ur och sätta i SIM-kortet igen?

Jupp. Det första jag gjorde såklart.

Å när man letar på nätet så förslås alltid (i värsta Windowsanda) att man ska återställa allt och börja från början.

MEN....

Jag tänkte ett steg till, så jag gick in på Halebop och fick via deras livechat hjälp. De uppdaterade SIM-kortet och så fick jag stänga av telefonen i 10 minuter och nu verkar allt fungera.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2012-01-30 11:23

Nu har du redan löst problemet, men andra som upplever liknande problem kan vara hjälpta av Apple´s artikel TS4148. Denna artikel ska avhjälpa problem med att man inte får någon täckning eller om man får ogiltigt simkort. Självklart kan det även beror på operatören, men nedan kan hjälpa om simkortet fungerar i en annan terminal.

Genom att säkerhetskopiera och återställa sin iPhone 4S via iTunes, så laddar man ner och installerar iOS 5.0.1 Build 9A406. Denna uppdatering finns inte tillgänglig via vanliga tillvägagångssättet, där man normalt väljer att söka efter uppdatering i iTunes eller i telefonen.

Läs mer på iPhone 4S visar "Ingen täckning" eller "Inget SIM-kort installerat"

Får en "We're sorry. We can't find your article you're looking for." på den första länken, men den andra fungerar och den hade jag redan läst, innan jag ringde till Halebop.

Lustigt att de inte låter en uppdatera direkt till den senare builden... dvs jag har iOS 5.0.1 (9A405) och de pratar om iOS 5.0.1 (9A406) utan att man ska behöva gå igenom alla stegen för att återställa, bara för en liten uppdatering.

Möjligen var det var Halebop gjorde, jag vet inte. Men nu fungerar det i alla fall.

1
Bevaka tråden