Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3Gs kan inte återställa felmeddelande (21)!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en (begagnad) iPhone 3Gs 32GB och det går inte att installera IOS i den!? När jag försöker med att återställa den så får jag olika felmeddelanden beroende på metod, men när jag återställer den i iTunes får jag t.ex. felmeddelande 21! Vid inget av försöken rör sig inte "stapeln" på iPhone:n, utan det står bara att den förbereder iPhone och sedan misslyckas den och det anges ett felmeddelande och iphonen går tillbaka till iTunes loggan (den med kabeln)..Jag har försökt med redsn0w och tiny umbrella i DFU läge men inget funkar!! Hjälp!!

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-02 17:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-02 22:01

21an är verkligen inte kul men ta och testa https://discussions.apple.com/thread/2472677?start=0&tstart=0

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-03 08:30

Har du provat FreddeB:s tips?? Kul o veta om det funkar..

När jag kör FreddeB's förslag så säger iTunes,
Förbereder iPhone för återställning... och laddningsstapel kommer fram, men Iphone startar om och felmmeddelande (1611) visas!
När jag kör samma operation men sätter iPhone i pwned DFU mode med redsn0w och sedan försöker återställa så får jag felmeddelande (21)!

Jag misstänker att det är ett hårdvarufel=(

EDIT:
Jag skickade in iPhone på reparation i torsdags (9/2), det ska tydligen gå att fixa sade snubben på IC Repair i Malmö, den har tydligen varit jailbreakad, det skulle kosta 299:- +frakt.

Senast redigerat 2012-02-10 18:19
1
Bevaka tråden