Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet försvann

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-02 10:22

Satt i morse med min Ipad, kolla sidor, läste lite nyheter, surfa in här och skulle skriva i ett forum här.

Pekade, och var tog tangentbordet vägen. Vred den till porträttläge inget tangetbord, petade på ett annat textfält, vred tillbaka och då såg jag översta raden på tangentbordet, den med knapparna "Föregående" "Nästa" som man anväder för att hoppa runt i ett formulär.

När man svepte uppåt med fingrarna kunde, man, få en glimt av resten av tangetbordet, men den åkt direkt ned under horisonten.
Provade andra appar, svepte vänster för söksidan, stängde alla appar, inget hjälpte alltså var förklaringen en bugg.
Som en mycket van datoranvändare, så återstod Midasgreppet - omstart.

Men hade paddan i ett väderskyddat fodral för jag var i en fuktig miljö (badrummet) så jag ville inte öppna, ta ut och starta om den.

Så jag gav mig in i inställningar för att hitta en eventuell starta om knapp, sökte, kom till "Allmänt" klickade

BING!
Bluetooth tangentbordet.

Tidigar under morgonen hade jag bytt laddningsbara batterier i det trådlösa tangetbordet till minin, svurit över det inkompetenta företaget som konstruerat en laddare som inte laddade batterier, etc.

När jag hade bytt batterien i tangentbordet så hade paddan hakat på det snabbar än minin.

P.S. Tangentbordet var sen tidigar prarkopplade både med minin och padda.

P.S.S Tänkte att detta kunde bli både en underhållande tråd och en problemlösare.

P.S.S.S Ni som var unga när papperschatten B.O. i Expressen var det hetaste som fanns minns säkert dessa ervinerliga P.S, P.S.S, etc.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni placerar era trådar!

Har också försökt sätta en bättre rubrik på tråden. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om.

/Mod

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-02 11:07

Oj vad många lustiga frågor detta väckte hos mig

1) Du var i fuktig miljö, i badrummet, och kunde inte starta om iPad'en då den var i någon form av skydd. Kan man inte trycka på knapparna i detta skyddet?

2) Förvarar du ett trådlöst tangentbord inne på dass?

3) Sitter du på dass och har både iPad och trådlöst tangentbord i knät?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-04 09:22

Väderskyddet är följande WEBHALLEN.com - iPad Aqua Case kommer också göra sin nytta i roddbåten i sommmar.

Att använda ipaden i fuktig miljö:
- kan var läsa morgontidningen i duschen,
- kolla engelsk ligafotboll och tipset i badet på lördagseftermiddagen, en skål salt och vinäger chips förhöjer upplevelsen
- eller bara något så enkelt att lyssna på, SRs podkast av Språket när man borstar tänderna. Tips, kör manuell borste, eltandborste skallrar mot tänderna och det är då svårt att höra trots hög volym.

Bluetooth högtalare är att föredra, fodralet gör tyvärr ipadens högtalare ganska burkig, det finns vattentäta högtalare eller så kan man satsa på en billig batteri variant i plast som det inte är hela världen om den blir fuktskadad. Jag kör med Creative D100, och den har nu stått i badrummet 2-3 månader utan problem.

1
Bevaka tråden