Satt i morse med min Ipad, kolla sidor, läste lite nyheter, surfa in här och skulle skriva i ett forum här.
Pekade, och var tog tangentbordet vägen. Vred den till porträttläge inget tangetbord, petade på ett annat textfält, vred tillbaka och då såg jag översta raden på tangentbordet, den med knapparna "Föregående" "Nästa" som man anväder för att hoppa runt i ett formulär.
När man svepte uppåt med fingrarna kunde, man, få en glimt av resten av tangetbordet, men den åkt direkt ned under horisonten.
Provade andra appar, svepte vänster för söksidan, stängde alla appar, inget hjälpte alltså var förklaringen en bugg.
Som en mycket van datoranvändare, så återstod Midasgreppet - omstart.
Men hade paddan i ett väderskyddat fodral för jag var i en fuktig miljö (badrummet) så jag ville inte öppna, ta ut och starta om den.
Så jag gav mig in i inställningar för att hitta en eventuell starta om knapp, sökte, kom till "Allmänt" klickade
BING!
Bluetooth tangentbordet.
Tidigar under morgonen hade jag bytt laddningsbara batterier i det trådlösa tangetbordet till minin, svurit över det inkompetenta företaget som konstruerat en laddare som inte laddade batterier, etc.
När jag hade bytt batterien i tangentbordet så hade paddan hakat på det snabbar än minin.
P.S. Tangentbordet var sen tidigar prarkopplade både med minin och padda.
P.S.S Tänkte att detta kunde bli både en underhållande tråd och en problemlösare.
P.S.S.S Ni som var unga när papperschatten B.O. i Expressen var det hetaste som fanns minns säkert dessa ervinerliga P.S, P.S.S, etc.