Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla CD skivor med flera sessions i OS X

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 14:36

Jag har massa gamla cd-skivor med gamla jobb på. Många är brända med flera "sessions" per skiva. När jag nu stoppar in dem under os x 10.2.6 så kommer bara den första "session" upp på skrivbordet och inte de följande skivorna. Någon som varit med om det och har någon lösning på problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 16:21

På din första fråga svarar jag Ja, på din andra dessvärre Nej. Skulle själv vara intresserad av en lösning på detta mycket irriterande problem. Jag lyckas inte hitta den andra sessionen varken med Toast eller något annat program.

Någon?

Hope, jag har samma problem, Har dock lyckats se att det finns andra sessions i toast, skall hem och prova med Dragonburner senare. Men visst ar det irriterande.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-09 17:07

Hmmm... skumt... hos mig funkar det perfekt. Inte för att det hjälper er men kanske det kan ge lite hopp. CDs är från 1999/2000 och brända med Toast/OS9 har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 17:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lordlondon
Hope, jag har samma problem, Har dock lyckats se att det finns andra sessions i toast, skall hem och prova med Dragonburner senare. Men visst ar det irriterande.

Lyckades också hitta sessionerna med Toast Titanium. Frågan är bara hur man får upp dem på skrivbordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 18:46

Jag ser dem inte i Toast ens, bara att utrymmet är upptaget där. Brände mina med Toast runt 97/98.

Hur ser ni dem i Toast, med Other/Mac Volume-valet eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 18:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Jag ser dem inte i Toast ens, bara att utrymmet är upptaget där. Brände mina med Toast runt 97/98.

Hur ser ni dem i Toast, med Other/Mac Volume-valet eller?

cmd+i (Disc info)

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-10 02:20

Blev lite nyfiken på om jag kunde ha problem med mina CD ocskå så jag testade en CD med 2 partitioner, en från 96 och en från 97. Båda kom upp på skrivbordet utan problem.

Själv kör jag med en intern CD/DVD (SuperDrive) OSX 10.2.6 på en G4 2x1,25 om det kan vara någon ledtråd...

En sak som möjligtvis kan påverka kan vara CD/DVD-inställningar (i Systeminställningar). Där gör ju Mac OS lite kontroller och så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-10 11:42

Hittar inga konstiga inställningar, kan inte ens se mer än ett spår med cmd+i i Toast. Stoppade in dem i en gammal os9 burk och där var de!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-10 11:48

Verkar inte vara heller CD/DVD-inställningarna. Undrar om det beror på skivornas kvalitet? Kan iofs inte svära på i vilket system jag bränt dem, men lyckades montera Nashua-skivor, men inte Verbatim eller Maxell. Fast i så fall verkar det ju dessvärre vara skivor med sämre kvalitet som fungerar…:-)

1
Bevaka tråden