av någon anledning så vill iphoto jävlas med mig rejält.
1. den har slutat synca mot bildströmmen (fast alla tre rutor är ibockade i inställningarna i iphoto för bildströmmen)
2. den har tagit bort flera album som jag skapade igår
3. om man är inne under bibliotek/bilder i iphoto så står det att det är 4985 objekt, men räknar man ihop varje "mapp" där det står antal bilder till höger så blir den summan mindre än antal objekt högst upp till höger... (får det då till 4518) inte ens om man kollar på info där det står 4337 bilder och 181 videos så går det ihop..
(så det verkar som den plockat bort bilder där med, men att det står kvar i "totala objekt" ändå?)
någon som har någon lösning på detta?
är inte så sugen på att sitta och göra om allt igen och importera nästan 5000 objekt över nätverket igen.. då åker det här skitprogrammet i papperskorgen istället
obs! jag har INTE varit och pillat i iphoto librarys databas eller liknande som säkert många får för sig nu
EDIT: dåligt tålamod som jag har och sjukligt lätt-irriterad som jag är så ledsna jag och tog bort allt i iphoto och tänkte göra om allt istället. men nu när jag rensat precis allt i iphoto så står det att jag har 440 objekt fast det är precis tomt i varenda meny eller vad det kallas..(?!) dvs inget under händelser, bilder, ansikten, platser, senaste import, senaste 12 månaderna, flaggade, papperskorg. så hur får jag bort dessa 440 objekt som inte finns?