Ja, det kan ju vara både på gott och ont. Ser hur klassrummen och gatorna börjar fyllas av äpplemärkta prylar, det ska vara "coolt och häftigt" om man har en produkt med ett äpple på, medan man fick sig en redig fnysning som oftast ca 10 år sedan om man klämde ur sig att man satt med Mac hemma.
Saknar ibland att tillhöra den där teknikkulturen som folk fnyser lite lätt åt, vad ska man med Mac till? Det finns ju inga program och inget man kan göra med en sådan! Samtidigt är det skönt att inte behöva komma med ursäkter och starta krig om varför man använder en Mac i dessa tider, jag tror att i-hypen har präglat samhället enormt sedan den smidiga iPhonen dök upp.
Från och med förra våren så ger Borås gymnasieskolorna t.ex. ut en MBP per ny student, något som jag själv tycker känns överflödigt eftersom man i de flesta utbildningar inte behöver konstant tillgång till egen dator (när jag gick gymnasiet några år sedan fick man varken penna eller papper) - men kan diskuteras.
Det jag oroar mig mest över är bara den ökande hotbilden för allt som Macar ökar i popularitet, vill helst slippa köra en massa antivirusprogram och fortsätta ha det lika rent och fint som det är nu. Men för Apple är allt detta perfekt! Jag tvivlar inte alls på att de, om de vill, kan lyckas ta upp ca. halva datormarknaden inom 10 år.